DAGARNA NI MISSAT

Publicerad 2014-06-08 23:05:18 i Allmänt,

Efter vi hade vandrat blev det sedan en utgång med samtliga, där vi avnjöt en jätte rolig kväll. Och där vi dessutom träffade kändisen Andreas Weise (stavning*). Så coolt! Vi blev verkligen starstrucked kan man säga. 
Måndags kvällen drog vi en spontanare, då vi alla gick ner till stranden med chips och dricka och satte oss och bara pratade. Vi hade verkligen så mysigt! Dock blev det väldigt kallt efter ett tag och vi gick sedan hem för att krypa ner i sängarna, då det dock hade blivit varmt igen efter promanden hem, haha! 
Bilden är inte tagen från Tisdagen men den symboliserar att det var vår sista salsa lektion, så sad! Vi dansade mycket och den absolut sista låten vi dansade till var min favorit "Hips Don´t Lie" - Shakira. Vi fikade även med chips och gjorde en annan liten dans, haha! 
Detta blev vårt firande när vi i Torsdags hade en lektion (9-10) och sen satt kvar ända tills klockan 20 för att göra klart det sista i skolan. Vi satt alltså i skolan i nästan 12 timmar för att få klart allting och jag och Sofia hade vår sista redovisning, efter det så var allting klart! Och ni kan ju se hur glada vi är på bilderna! 

Fredagen var det skola som gällde, då vi inte fick ledigt på Sveriges nationaldag.. Dock firades det i skolan med att en klass från Karlstad i Sverige kom och sjöng för oss. Sedan bjöds det på fika i matsalen. Jag och några tjejor dock skyndade oss iväg för att åka till Miramar där vi shoppade gärnet för att beskriva det i ett sammanfattande ord. Gjorde verkligen några kap och är jätte nöjd med allt jag köpte. Sen blev det snabba puckar hem för att sedan göra oss iordning för grillningen som skolans elevkår hade anordnat. Det var super mysigt verkligen och vi grillade även marshomellows (har ingen aning om hur det stavas.. haha!) och då även andra grillade mat, så som majskolv och kött. När kvällen började runda av på stranden begav vi oss sedan mot stan för en ytterligare uttång. 
Lördagen spenderades halvtrötta hos Elin, Bellas och Elviras pool där vi var inprincip hela dagen. Jätte mysigt var det, då vi pratade om allt mellan himmel och jord. En gnutta bränd blev man väl också under dagens gång. Sedan blev det en snabbis till Miramar där det blev ytterligare lite shopping för min del, men även där nöjda köp. Sen blev det snabbt hem för att träffa vännerna på kvällen. Det var en super rolig kväll, men dock hände några tråkiga saker i slutet av kvällen som förstörde kvällen. Men innan det var kvällen toppen. 

Idag, Söndag, har varit en väldigt bra dag. Dagen började med att vi gick upp och klädde på oss för att vara en hel dag på stranden. Påväg dit köpte vi även chips och vatten och satt och åt det i värmen på stranden med många glada människor från skolan. Så dagen har gått ut på att sola och badat. På vägen hem bestämde Sofia och jag oss för att ha en myskväll då vi köpte Ben & Jerrys och satt och åt. Dock efter ett tag blev vi båda så trötta så att den film vi hade planerat att se blev istället ersatt med en två timmars lång power nap. Men nu under kvällen har jag iallafall duschat och ätit och snart ska jag gå och lägga mig då jag väldigt trött efter de få timmars sömn jag har fått under den här helgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela