BAL 2013

Publicerad 2014-05-22 23:01:03 i Allmänt,




















Balen var den bästa kan jag bara börja med att säga! 

Efter en vanlig skoldag gick jag och Madde hem till oss för att börja göra oss iordning. Jag duschade lite snabbt medans hon chillade i mitt rum. Vi sminkade oss, eller jag sminkade oss (haha!) och vi gjorde iordning håret. Efter någon timme eller två kom även Sofia och Sara hem med sina fina uppsättningar de hade gjort i håret. De sminkade sedan sig medans jag och Madde som i princip var klara satt och peppade dem och sa att de var jätte fina när de uttryckte sig "jag tänker inte gå på balen mitt hår är kaos.." eller något liknande. 

Taxin kom sedan och förde oss mot en tennis klubb där balen spenderades. Hela kvällen var helt magiskt. Vi minglade först lite runt en jätte fancy pool med servitörer som kom och serverade oss tapas och mycket annat. Lite senare satte vi oss till bords där vi blev serverade förrät, huvudrätt och efterrätt. Under middagens gång bjöds det även på tal, nomineringar så som årets gladaste, årets alkis, årets taggar och mycket mer. Tävlingar bjöds det också på och såklart Prom King and Quenn utsågs. Vinnarna blev Lukas och Rosanna. Väl värdiga vinnare minsann! Sedan när middagen hade tunnat ut blev det dans och prat och tror även det var någon som hoppade i poolen. Vi bytte även om för en night out i puerto. 

Bussen som kom och hämtades oss klockan 12, förde oss till puerto banus där vi gick av. Dock spenderades inte så många timmar där när det mest blev kaos och ingen rolig upplevelse just där. Så vi ett gäng på 8 tjejer åkte tillbaka hem till funkan där 4 av oss spenderade natten här i vårt kära funkish istället. Så natten blev minsann lyckad iallafall, för vem har inte kul i funkan liksom?! 

För att sammanfatta novellen så var verkligen balen en höjdpunkt på detta året och till ett försök att inte få total ångest när jag säger detta, så var det även ett bra "avslut" på denna resa. Även om resan här SÅKLART inte är över än!!!! Så oroa er inte alla funkishbor! Bästa balen med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela