LÖRDAG - 10 MAJ

Publicerad 2014-05-12 00:06:18 i Allmänt,

Somsagt så spenderades inte jätte många timmar i sängen innan vi var tvugna att gå upp pågrund av natten, men jag och Sofia chillade och goffade oss ganska mycket under dagen så.. jag tror, på något sätt, att de sovtimmarna vi missade togs igen. Dessutom så sov vi ju någon halvtimme ute på vår terass i solen. 

När vi hade tagit det lugnt mesta dels av dagen var det sedan dags att börja göra sig iordning, men den här gången till myskläder. Vi skulle nämligen bege oss till skolan för att se på Eurovision Song Contest. Skolan hade dessutom anordnat en sleepover, så de som ville fick även sova över och såklart var vi dom första som sa ja! Kvällen bestod av många människor, mycket prat och såklart dans och musik. Imponerad också över att Sanna, Sveriges bidrag, lyckades komma trea. Dock var jag lite skeptisk över vinnaren, men aa.. vad ska man säga? Det var iallafall kul att tillbringa kvällen med nästan alla från skolan. Lite senare på kvällen dock fick vi delta i en annan sorts tävling/ lek, nämligen Svenska skolans verision av Pandoras ask. Alla var verkligen extremt nervösa innan och hade ångest, men när det sedan var över så konstaterade man väl att det inte var lika hemskt som man hade trott. Dock fick några personer kanske lite grövre frågor. Men det var kul trots allt! 

Trots antalet som faktskt var i skolan under kvällen var det inte måmga som sov över. Totalt kanske vi var 20 pers, men det var mysigt det också. Vi pratade länge innan jag tillslut blev så trött och gick och lade mig. Efter en halvtimme vaknade jag dock av att dom som jag sov bredvid kände samma sak men var mer sugna på att äta klubbor och bli piggare än att faktiskt sova, haha så söta! Så mysigt att sova i skolan, och nu kan man checka av det på sin bucketlist. 

Lite bilder från kvällen
Eurovision!! 
Här är sov platserna och Elvira 
Där alla andra sov 
När alla sover/ äter klubbor 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela