GÅRDAGEN

Publicerad 2013-04-26 17:58:05 i Allmänt,

Måste berätta om min helt amazing dag igår! 
 
Började skoldagen med tre timmar långt nationella prov i svenska, vilket jag tycket gick hyfsatt bra. När det sedan äntligen var över var det lunch dags. Jag, Ruta och Annelie ville testa en ny restaurang som heter Hermans, istället för att gå till våra standard ställen. Dock hade ingen av oss varit där förut och vi visste inte hur vi skulle hitta dit. Vi frågade 4 olika personer och vi hittade ändå inte... Tillslut hittade vi det och då märkte vi att vi hade gått en otroligt onödigt omväg (så typiskt oss...!). Äntligen där så satte vi oss och åt, och det var suuper gott! Det speciella med den restaurangen är att allt är vegetariskt, är inte den personen som är så förtjust i vegetariskt med det här var riktigt gott. Efter en stund fick vi även sällskap av Patricia och Ammi. 
 
När vi hade ätit upp begav vi oss tillbaka till vår skola för att göra klart vår dans-uppgift. Vi hade dessutom ingen Svenska och Idrotten fick man göra på valfri plats, vilket resulterade till att vi slutade 14.30 istället för 15.50. Jag, Annelie och Ruta åkte då till Globen för några ärenden. Vid 4-tiden sa vi hej då och jag åkte vidare för att möta upp mamma vid odenplan, jag hade nämligen tid hos en läkare. Tiden där gick ganska snabbt och när vi var klara mötte jag upp min käre vän Vigdis (efter att ha gått runt halva Stockholm först, haha). Vi tog en "snabb" middag på Sandy´s och pratade om allt möjligt som vanligt. När klockan var strax innan 7 var vi tvungna att skynda oss till Norrmalms kyrkan där vår vän Martinii skulle ha konsert med sin skola. I 1 - 1 1/2 njöt vi av musik och duktiga Martins saxofon, gitarr och sång och även andra elevers texter och musik. 
 
Gårdagen var den härligaste dagen på länge, fullspäckad men ändå så mycket av det bra. När jag sedan kom hem kände jag att både kroppen och hjärnan var helt slut och somnade direkt när jag lade ner huvudet på kudden. 
 
Här är även några bilder från gårdagen: 
Glada tjejer över att Nationella är över!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela