1:A INLÄGGER FRÅN NYA HEMMET

Publicerad 2013-08-31 23:13:02 i Allmänt,

(Lång rubrik, men det får duga - all of it is true!)
 
Somsagt FÖRSTA INLÄGGET FRÅN NYA HEMMET! Så extremt mycket har hänt idag så kan nästan inte får ner det på papper... Försöker göra inlägget kort så att ni inte tröttnar efter två rader. Dagen började med att jag vaknade först klockan 07.30 av att mamma återigen drog isär gardinerna. Dock den här dagen hade jag inte orken och kände verkligen att jag behövde med skönhetssömn (haha!), så mamma och pappa fick ta en powerwalk själva. Vakande sedan vid 08.30 och började göra mig iordning för frukosten. Efter frukosten var det dags för lite packning igen, som tur va inte lika mycket packning som det var när jag skulle åka ner. Väskorna laddas sedan in i bagageutrymmet på bilen och vi for iväg mot mitt nya hem. Nerverna började verkligen krypa fram ju närmare och närmare huset vi kom. Tillslut efter många omvägar kom vi äntligen fram. Då möttes vi av Mammen med ett glatt leende och två blyga barn. Som tur va tror jag inte Mammen fick en chock när hon såg mitt bagage. Väl inne i huset träffade jag även Raúl, pappan i huset. Efter ca en halvtimme var det goodbye till mina päron och mamma grät som vanligt. Konstigt nog har jag gråtit förvånatsvärt lite under hela den här "sista" tiden...! Jätte konstigt... I samma veva som de gick lämnade jag över mina presenter. Barnen visade inte så jätte mycket känslor men Mammen och Raúl gjorde det så jag hoppas de alla tyckte om dem. Efter det började packa upp mina miljoner kläder och förvånatsvärt hittade jag rum för allting. Impressive! Lukas satt även i sängkanten och spelade Angry Birds på sin surfplatta och försökte ställa frågor till mig och det ända jag sa var antingen: "No entiendo", "vale" eller "Sí", kan även har ställt någon fråga som man lärde sig i grundskolan. Men det var iallafall mysigt att inte var blyg och även fast jag inte förstod så dissade han inte mig totalt, haha! Vid 1-tiden var det dags att åka till el colegio för att hämta min blivande huskompis Sofia. Vi stannade då på vägen för att släppa av Lucas hos Mammen´s mamma och pappa som pckså var super mysiga. Väl framme på skolan var det nästan vi där och efter ca 30 min kom även Sofia. Jag tog då en lättnad suck för hon hade nästan exakt lika mycket packning som jag själv! Vi gick därefter halvvägs hem med all packning och tillbaka till föräldrarna igen så ringe de efter en taxi. Efter det packade båda Sofia och jag upp, det dröjde inte länge för vi hör Mammen ropa från köket att det var mat. Eftersom Mammen älskar att laga mat så var det såklart toppen! Efter drygt en timme bestämde jag och Sofia oss för att gå en promenad runt om i kvarteret. Jätte mysigt var det. Efter det har lite småsaker hänt, vi gick tillbaka hela familjen (förutom Raúl för han jobbade/ jobbar fortfarande) och Mammen visade oss runt lite. Vi fick även glass, och jag fick någon godis glass som smakade tuggummi... Vet inte omden var god eller äcklig..! Jag duschade även av mig efter allt gående och de tre värmeslagen jag har fått på vägen (haha). 25 grader i skuggan är ju inget att klaga över, däremot att skryta över, haha! Vi har även ätit pizza till middag klockan 22 på kvällen och kollat på konstigt pogram på MTV där det går ut på att folk gör illa sig... Och just nu sitter jag i mitt rum, i min säng och försöker ta in allt som har hänt! Kan även berätta för er som är intresserade och undrar över språket: Ja, det är svårt! Svårt att förstå och svårt att kommunicera men om man inte är rädd för att fråga så förklarar Mammen på ett annat sätt och då förstår man precis (iallafall nästan) och eftersom vi är två svenskar så tar jag och Sofia hjälp av varandra så det är jätte skönt. Förhoppningen är väl att vi iallafall ska försöka förstå vad de säger när de frågar oss någonting eller vi iallafall kan svara på ett normalt sätt, haha! Det är svårt - men det funkar och det blir bättre! 
 
(Lika lång som rubriken lyder blev det också ett långt inlägg, förlåt för det men det är så mycket jag vill berätta på en och samma gång!!) Ska även försöka lägga upp lite bilder på mitt rum så jag kan visa er. Det blir förmodligen imorgon. Vad vi också ska göra imorgon är att gå till stranden hela dagen! Nice Vad gör ni andra en Söndag hemme i höstlika Sverige. Behövs halsduken än? Haha! Puss på er 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela