26 JULI

Publicerad 2013-08-10 11:05:03 i Allmänt,

Nu ska jag berätta om min första dag i La France. 
 
Vi anlände alltså till Nice på kvällen, så vi var framme vid mosters lägenhet vid ca 8-tiden. Vi åt lite middag, packade upp och planerade lite för morgondagen.
 
Dagen (26 Juli) började då med att vi vaknade ca 11, åt frukost och funderade lite på vad vi skulle göra. Vi bestämde oss för att ta en lugn dag för att tagga inför kvällen. Vi gick ner till polen och pressade,grillade, stekte, ja alla sola-synonymer man kan använda = vi ville bli brunaa helt enkelt! Eftermiddagen började krypa in och vi gick upp och åt lite lunch/ middag, haha under den veckan visste jag verkligen inte vad som var lunch och vad som var middag, såå konstiga tider. Anyway.. vid 7-tiden började vi tagga till och göra oss iordning inför HIGH CLUB. Det var huvudpunkten för hela resan, kan man säga. Vid 10- tiden fick vi skjuts ner till stranden/ stan, där gick vi runt lite och upplevde Nice night-time, vilket jag aldrig har gjort förut när jag har varit där (1 gång tidigare). Vid tolv öppnade klubben och vi började köa vid 12.30 tiden. När vi väl var inne och musiken och trycket började dra i gång så blev det så extremt roligt och mäktigt. Det var extremt mycket folk och bara taggade människor som var redo att shakea loss. Jag och B dansade säkert med 10 olika "gäng" och hälften var svenskar. Det var så kul att bara dansa och släppa loss (haha cheesy). Vid 2-tiden var det faktiskt några som uppträdde, de var jätte bra och folkmassan bara ökade och trycket lika så. Jag tror de hade någoting att göra med Avicii, dock inte säker på vad. Bra var de i alla fall! Efter ca 5 timmars, nästan, konstant dansande bestämde vi oss för att dra hem. Mycket trötta gick vi och lade oss. Med fortfarande mycket energi och många härliga/ roliga minnen somnade vi på stuts. 
 
Om jag ska sammanfatta 26 Juli tycker jag att det var nästan den roligaste dagen på hela veckan! Det var så mycket som hände och på så kort tid, men man hann ändå njuta av allting. 
 
Det var alltså första dagen på resan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela