29 JULI

Publicerad 2013-08-12 14:31:10 i Allmänt,

Nu hade jag tänkt berätta om när jag, B, Moster och Arne tog en liten trip till Juan Les Pins. B hade nämligen hört av sin kompis att det är en jätte mysig liten stad med marknaden, mysiga restauranger, små butiker och att det även var mycket nattliv. Vi bestämde oss då för att åka dit en kväll.
 
Jag varner er redan nu att det här kommer vara ett extremt långt inlägg men det är bara för så otroligt mycket hände den kvällen/ natten och även fast jag har uteslutet en del så när man väl skriver ner det blir det väldigt långt. Hoppas ni orkar läsa, haha! 
 
Först åkte vi till Antibe där vi alla fyra åt en jätte god middag. B och jag tog varsin biff med potatis och till efterätt delade vi på en chokladfondant som vi hade suktat efter redan när vi såg servistrisen gå förbi med en när vi gick förbi. Efter middagen skulle jag och B vandra vidare till Juan Les Pins som bara låg 20 min gångväg från Antibe. För att ta död på lite tid började vi gå mot skyltarna där det stod Juan Les Pins. Efter 20 min hade vi fortfarande inte kommit fram och utav förvirring av att skyltarna pekade åt olika håll fick vi fråga oss fram. Vilket inte gjorde nånting för vi hade lika kul iallafall, B lärde mig ord/ meningar på Spanska och vi pratade om allt möjligt som vanligt. Efter ungefär en timmes promenad såg vi skymtet av lite folkliv så vi började gå mot den riktingen. Tillslut kom vi fram till staden och det var, som B uttryckte sig, "drömriket". Det var hur mycket folk som helst som vandrade runt på smågatorna och det var en lång strandpromenad med bara små stånd där folk stod och sålde jätte fina smycken. Det fanns även små butiker med jätte fina kläder som B blev helt förälskad i. Efter att vi gått runt ganska länge och konstaterat att vilken gata man än gick in på kom man alltid tillbaka till strandgatan bestämde vi oss för att sätta oss på en stor brygga där mycket fler ungdomar verkade "hänga". Det var verkligen kul att se hur ungdomarna i andra länder beter sig och jämföra det med Sverige och var man brukar hänga här. Efter nån timme började klubbarna öppna och vi började dra oss upp mot city. Vi gick in på en klubb som hette Vilage där, i kön, träffade vi två norskar som vi stod och pratade med. Väl inne på klubben pumpade musiken och folk dansade och det var jätte härlig stäming. Då träffade vi några svenskar och även några fransoser som var jätte trevliga. Natten rullade på, vi dansade igen som dårar (haha) och hade skit kul. Vid fyra gick vi ut, då började det även bli lite dött inne på klubben. På gatan då träffade vi två italienare som var super trevliga. Efter att ha pratat med dom ett tag, och några andra, gick vi tillbaka till klubben och hämtade våra saker som vi hade lämnat i garderoben. Då träffade vi även på norskarna igen och vi gjorde sällskap till en park där vi satt och pratade lite till. Tiden gick och vid halv sex var jag och B tvugna att försöka hitta tågstationen. Vi sa hejdå till norskarna och åter igen började fråga oss fram. Efter att ha gått upp och ner för fyra gator åkte en polis bil fram till oss och frågade om de kunde hjälpa till med något. Vi sa då att vi inte hittade till tågstationen och de erbjöd sig och skjutsa oss. Jag kunde verkligen inte göra annat än att skratta hela vägen till tågstationen. Som tur/otur va låg det bara ca 3 min från där vi hade varit från början, haha! Awkward...! Tågstationen öppnade vi sex och först där var såklart jag och B. Med hjälp från receptionisten fick vi våra biljetter och efter 20 min väntan kom äntligen tåget. Tågresan tog ca 20 min och när vi kom fram hade Nice´s invånare startat upp för dagen. Vi började gå mot busshållplatsen, dock skulle inte bussen gå på ett tag så vi började gå mot nästa busshållplats. Efter en kvarst väntan kom äntligen bussen och vi gör oss redo för att ta upp pengarna ur väskan, när vi kollar upp igen ser vi ingen buss. Vi kollar åt höger och ser att bussen HAR ÅKT FÖRBI...! Efter en stor mängd frustration och irritation börjar vi gå den låånga vägen hem. Upp för, vad det kändes som, miljoner trappsteg eftersom Mosters lägenhet ligger på ett berg. Efter en halvtimmes bergsklättrande var vi äntligen hemma, vi tog varsin dusch och kröp ner i den efterlängtade, härliga, svala sängen. 
 
Det var alltså 29 Juli. Somsagt ett väldigt långt inlägg men det var bara för att så otroligt mycket hände den kvällen/ natten, haha! Ännu en väldigt rolig dag och saker man sent kommer glömma. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela