DÍA NÚMERO UNO

Publicerad 2013-08-29 22:16:19 i Allmänt,

Första inlägget på spansk mark... det känns bra!

Dagen började sent eller tidigt eller vad man ska säga. Gick och lade mig klockan 1 igår och var tvungen att gå upp klockan 4, så mycket till sova var det verkligen inte. Vid 5.30 begav jag, mamma, pappa och 5 resväskor till Arlanda. Flygresan var som den alltid är, tråkig och långtråkig.. Vi mellanlanda i Oslo och fick vänta där ungefär en timme på nästa plan som skulle ta oss till MALAGA flygplats - COSTA DEL SOL. Efter att ha tagit våra miljoner väskor (kändes det som), gick vi till biluthyrningen för vi/ mamma & pappa ska nämligen hyra bil här och köra runt lite. Det tog ytterligare miljoner år till vi äntligen var påväg till hotellet. Även det tog hundra år eftersom vi inte hittade, haha rörigt värre. Tillslut var vi framme och redo för att checka in på hotellet, El Puerto Hotel. När vi var tillräckligt hungriga efter en lång dag med nästan ingen mat gick vi ut för att ta en bit att äta. Eftersom mamma och jag har varit här förut, faktiskt för 9 månader sen var vi här - exakt lika länge som jag ska vara här, helt sjukt!, anyway så gick vi till ett litet torg där mamma och jag hade ätit förut. Efter middagen kände jag mig lite seg så jag gick tillbaka till hotellrummet för att se klart min film som jag hade påbörjat på planet. Väldigt bra film, om ni ville veta. Den heter Gone och huvudrollen är en av mina favoriter - Amanda Seyfired. Inte mycket har hänt sen dess, fixat internet och nu sitter jag nere i en väldigt tråkig lounge som spelar gammal 80-tals pop och känslan är som att man sitter på Ica, lysrörsljus överallt. Men livet är allt bra iallafall! Imorgon är det öppet hus på skolan och känns som jag måste vara pigg och alert för det så ska nog gå upp till hotellrummet och sova snart...
Herregud nu satte några medelålders spanjorer igång att börja klappa och tjoa till 80-talspoppen som nu är blandat med klassiskt trumpetspelande, haha!

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela