FULLSPÄCKAD DAG

Publicerad 2013-08-30 19:00:32 i Allmänt,

Idag har det (som står ovan) varit en fullspäckad dag. 
 
Dagen började med att mamma drog bort gardinerna klockan 8 och solen lyste rakt in. Av solens väldigt starka strålar sa jag "Neej!" och mamma fick snabbt stänga dem igen, morgon pigg number one haha! Låg och drog mig fram till 08.20 då jag tog på mig springskorna för en morgon powerwalk med mamma. Riktigt härligt faktiskt och blev förvånad över hur många som var ute och gjorde deras morgon aktiviteter. Alla vi mötte var antingen ute på sin spring runda/ powerwalk runda, vi gick även förbi flera utegym på stranden där folket jobbade flitigt. När vi kom till hotellet igen åt vi frukost för att sedan bege oss till skolan där det, idag, hade öppet hus. Vi träffade de flesta lärarna och jag fick även se en liten glimt av mitt blivande schema och jag träffade även två av mina bliva klasskompisar. Hela atmosfären i skolan var helt amazing, alla bara log och var hur trevliga som helst. Tror verkligen det här året kommer bli skit bra och är as taggad!! När vi kände oss klara på skolan satte vi oss på ett litet tapas ställe för att njuta av de "jag" (haha, ego) har framför mig. Mysigt, mysigt! När vi satt där och njöt kom jag på att jag var tvungen att ha massa skolsaker eftersom jag flyttar in till min värdfamilj imorgon. Då åkte vi till det stora shoppingcentret Miramar, där de hade hur mycket som helst! Köpte då mycket saker för att vara förberedd inför skolstarten som startar på Måndag. Efter lite fika och ytterligare 1 1/2 h kollande i butiker begav vi oss hemmåt igen. Och just nu sitter jag, återigen, i lobbyn (det enda stället de har WIFI) och försöker uppdatera så gott det går. Ikväll blir det väl lite middag på stan och ska även kika lite i lite gatubutiker, exited! Och somsagt imorgon flyttar jag in hos min värdfamilj. Så klockan 11.30 imorgon kan ni tänka att "Nu försöker Jennifer traggla sig igneom sin skol spanska för att värdfamiljen överhuvudtaget ska förstå vad hon pratar om, och att hon även släpar sina 3 resväskor och att värdmamman förmodligen har fått en chock över hur mycket kläder hon har med sig". HAHAH! Hoppas ni alla har det lika bra som jag har det, för jag har det faktskt ganska bra! 
 the view från hotellet... B.E.A.U.T.I.F.U.L 
Miramar Shopping Center 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela