THINGS WORTH TELLING

Publicerad 2013-08-24 12:40:05 i Allmänt,

Tänkte bara berätta vad jag hade för mig i början av veckan, som jag tycker är värt att berätta. Eftersom det var väldigt trevligt!
 
Måndag:
" Sorry mamma, han är upptagen!" 
Började dagen med att mamma och jag tog en väldigt, väldigt lång omväg till Sollentuna Centrum. Mamma skulle nämligen hämta en sjal som hon hade beställt från Gotland, och den butiken finns bara på Gotland och i Sollentuna Centrum. Så det blev en liten trip runt Vällingby,Barkaby (staving*), m.m, haha! Efter att ha gått runt i ca en timme, små kollat lite i affärer och shoppat lite, så hade vi fortfarande inte hittat den butiken vi letade efter. Mamma ringde till butiken och det visade sig att vi var i helt felt centrum... Typical Mannerstål.. Sollentuna har tydligen två centrum, så vi begav oss dit där mamma äntligen fick sin efterlängtade sjal.
Vid tre hade jag bestämt med Vigdis att vi skulle träffas så jag hämtade upp henne med moppen och vi begav oss till Sickla där vi gick runt lite i affärer och sedan fikade vi och pratade om allt möjligt som vanligt, alltid lika trevligt! På kvällen blev det en liten spontan bio med la familia, The Heat, igen. Men det var väldigt kul det med. En innehållsrik och mycket rolig Måndag!
 
Tisdag:
På Tisdagen så började mina kära klasskamrater i skolan igen efter sommaren. På morgonen fick jag ett sms från Annelie med frågan om jag ville träffas. Såklart ville jag det, så jag började göra mig iordning. Klockan 11 får jag ett till sms som lyder att de redan har sluta. I panik (som alltid när det gäller mig) gör jag mig iordning. De kommer då på den brilljanta idéen att träffas i nacka forum. Vid 13 träffar jag my lovley friends, vi går där efter runt lite i affärer. Efter nån timme satte vi oss och tog varsin skål med Frozen Yougurt, alltid lika gott och alltid vill man ha mer, haha! När vi sedan gick åt olika håll stannade jag kvar lite för att köpa present till min värdfamilj. Det blev nagellack, en film, och ett UNO spel (till barnen alltså). Det var en riktigt rolig dag helt enkelt, och så kul att träffa dessa tjejer igen efter sommaren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela