SÖNDAG - 1 DECEMBER

Publicerad 2013-12-03 00:29:00 i Allmänt,

FÖRSTA ADVENT!!! SÅ HIMLA MYSIGT! Det firas även här i Spanien må jag säga, iallafall på en skola som heter Colegio Sueco. 
 
Dagen började med en hyfsad tidig morgon eftersom vi visste att vi var "tvungna" att vara i skolan vid 14 för lite adventpyssling och för att juldekorera. Vi åt därför frukost snabbt och sen begav vi oss till skolan. Där bakade vi pepparkakor, kokade glögg, några gjorde ischoklad, några gjorde julkort och pysslade, andra dekorerade skolan med massa julmys. Jul stämningen var verkligen på topp den 1 December - hur mysigt som helst! Vi var där från klockan 14-18 innan vi kände att vi var tvungna att gå hem för att få i oss nånting att äta. La familia var i Malaga hela dagen och vi var då ensamma hemma när vi kom hem. Efter en okejande från Mammen så lagade vi omelett med bacon!!! Så goottt - jag dör! Har typ inte ätit bacon på hela tiden jag har varit här, och inte egg heller för den delen, och absolut inte kombinationen av de båda. Njöt verkligen när jag åt varenda tugga. Iallafall efter det hände det inte så mycket! Kollade lite på serier etc och bara tog det lugnt. Om man skulle sammafatta hela helgen skulle jag säga att det har varit den bästa på länge. Lagom blandning av mys med fest, med skratt och annat. En verkligen lyckad helg alltså! 
 
Här är vår julstäming i bilder. 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder tagna från Sofia 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela