LÖRDAG - 30 NOVEMBER

Publicerad 2013-12-03 00:02:00 i Allmänt,

Lördag, med andra ord - Cordoba. 
 
Lördagen började tidigt, klockan 7 ringde klockan efter 5 timmars sömn och det var bara att upp och hoppa för härnäst på schemat var Cordoba. Vi vandrade till bussen lite halvsovandes. Bussen skulle nämligen gå 8.30, och eftersom både jag och Sofia hade varit ute (och de flesta andra också) var nog alla ganska glada över att det var 2 timmars bussresa dit. Jag satt med min kära syster hela vägen och vi lyssnade på musik, pratade skrattade - så det var super mysigt. Dock blev alla ganska så irreterade när vår guide började snacka massa gojja och var bara allmänt sur och dryg. Vi tänkte dock inte på det och var hyfsatt taggade när vi klev av bussen vid en gigantisk moské. Hur häftigt som helst! Det som var synd var att vi var ganska många och guiden var ganska kort, så man hörde inte så mycket när han berättade. Men det var bara häfigt att se hela grejen. Vi vandrade sedan runt i staden lite innan det var dags för lunch och free-time. Några tjejer och jag åt först vår lunch i solen på grund av att det var svin kallt i skuggan. Eftersom vi åkte norr ut blev det såklart svalare också. Efter det gick vi omkring i staden lite och kollade i olika affärer. Några hittade en godis affär med naturgodis och vanligt godis, så de blev kvar där medans jag och Linn vandrade vidare för att kolla runt lite. Efter en timme var vi tvungna att samlas igen och vandra vidare på den guideade turen. Dock blev turen inte så långvarig när vår guide fick flipp och tyckte att vi skulle "dra åt helvete" - konstig människa. Dock efter några berättelser till om massa olika statyer som inte intresserade mig ett dugg, längtade jag bara efter bussresan hem och till att kunna sova och lyssna på musik. Efter ca 2,5 timme var vid ferian och jag och Sofia började återigen den långa vandringen hem. Det blev dock vara en kort vila innan vi var tvungna att göra oss iordning för lite fiesta time. Såklart blev det pizza innan utgången (haha konstigt att vi alltid får det när vi ska ut). Sedan tog vi taxi till ferian där vi mötte upp några tjejor. Även efter lite strul hit och dit med pengar och taxi var vi äntligen framme efter en timme. Partyt var redan igång och den fortsatte ända till vi behövde åka hem. Det var den roligaste kvällen på länge kan jag säga, det var bara härlig stämningen och det var inget som hände utan alla bara va, vilket var super härligt. Vi åkte sedan hem, måste även tillägga att min konversation med taxichauförren var så himla bra! Haha, var typ stolt när vi klev ut taxin, haha! Klockan var ganska sent när vi var hemma, så det var snabbt ner i säng för att möta huvudkudden och ha en dejt med john blund. 
 
 
 
Måste bara säga att de bilderna ovan och nedan är så himla härliga - älskar dem! 
 
Bilder tagna av Sofia 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela