FREDAG - 20 DECEMBER

Publicerad 2013-12-25 18:16:54 i Allmänt,

Ja, nu när jag har tid ska jag försöka sum up de senaste högtids-dagarna. Allt har gått i ett enda sen i Fredags, väldigt intensiva dagar med andra ord. 
 
Men det började alltså i Fredag. Dagen jag skulle åka hem. Gick upp ganska tidigt för att packa klart det sista. Dagen innan hade jag nämligen packat om och ur min resväska 6 gånger, tror jag det blev.. Inte lika kul, så man kan säga att jag var ganska så trött när klockan ringde och jag hade sovt 5 timmar. Anyway.. Jag åt den sista frukosten med min kära syster och började sedan bära ner resväskorna till hallen. Efter ett tag ringde vi taxi. Jag och Sofia skulle nämligen ta taxi till skolan pågrund av att vi skulle prata med Liza och jag hade två stora resväksot, kändes då inte så lockande att gå 30 minuter till skolan, haha. När vi hade gjort det, tog jag sedan taxi till tågstationen där jag träffade Fredrik och Mellanie som jag skulle sällskapa med till flygplatsen. När vi väl var där checkade vi in våra väskor, gick och åt, kollade runt på tax freen innan det var dags att kliva på planet som avgick klockan 12.10. Efter den 4 och 1/2 timmars långa flygresan landade planen på Arlanda. Och jag kunde inte göra annat än att le när jag såg flygplatsen genom det lilla fönstret. Har aldrig längtat så mycket i mitt liv. Har inte haft den känslan förut, ville bara springa av planet och träffa mina föräldrar, släkt och vänner. Efter ett tag kom vi sedan ut ur flygplatsen och min snälla pappa stod och väntade på mig. Så skönt att slippa ta bussen till terminalen, skulle inte orka med ännu mer väntan. Vi hämtade sedan upp mamma på hennes jobb och åkte vidare till Nacka Forum där vi åt en gudomligt god middag på O´lerays, som jag har längtat efter. Så mysigt att träffa mina päron efter så lång tid. Pappa träffade jag ioförsig på min födelsedag men mamma hade jag inte träffat ända sen början av terminen, så det var riktigt mysigt att träffa dem igen. Efter vi hade ätit klart var det snabba puckar hem och byta om och göra mig iordning eftersom jag skulle på Vigdis födelsedagsfest. Hon fyllde nämligen år samma dag och vi hade pratat länge om hennes fest och att det var så synd att jag inte kunde komma, eftersom jag egentligen skulle ha åkt hem dagen efter (den 21 December). Men som en överraskning dök jag upp i dörren klockan 21, och hennes min var priceless!! Så kul!! Var även kul att träffa resten av vännerna som också var hemma hos henne. Kvällen rullade på med mycket musik, prat, etc. Verkligen lyckat, jag tyckte det var hur kul som helst! Vid 4.30 började väl kvällen runda av och jag tog mig hemmåt. Verligen en lyckad dag! Bästa på länge. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder tagna från Vigdis mobil. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela