FREDAG - 6 DECEMBER

Publicerad 2013-12-08 20:47:01 i Allmänt,

Fredag, med andra ord - salsa dagen. 
 
Återigen, skulle jag gå till ferian för att möta upp några den här dagen, dock just den här dagen var det salsa gruppen. Vi skulle nämligen klockan 10 lämna Fuengirola för att, med buss, åka till staden Cordoba. Dock var jag påväg att inte hinna eftersom (tidsoptimisten som jag har blivit) tror, antingen, att jag har mer tid än ad jag egentligen har eller så tror jag att det jag gör går snabbare än vad det egentligen gör. Men som tur va hann jag till ferian klockan 10 och kunde sedan pusta ut på bussen. När vi kom fram, 12.30, trodde jag först att vi skulle stanna igen för en toa paus, för det var som en jätt stor lada mitt ute i ingenstans. Dock började folk kliva av och när man sedan kom runt hörnet var det en jätte fin utsikt över en stor åker, solen sken och alla var bara glada. Vi gick in i den stora "ladan" och de hade riggat upp med ljus och en scen och ett dj-bås uppe i en trappa och det var hur kul som helst att se. När vi hade lämnat av våra grejer och "installerat" oss, åt några lite smått och man såg sedan hur folk började dansa. Kvällen rullade på inprincip hela kvällen med dans, dans och dans. Det var allt ifrån batchata, salsa, samba, merengue, massa uppträdanden med folk från 5 år till 80 år som dansade salsa, samba, rumba, hip hop, hur mycket som helst! Det var så kul att se. Vi stod också i linje framför scenen och följde en person som gjorde massa moves till "Im Sexy And I Know It". Det var så kul! Där det sedan var lunch dags var det paella som serverades. Den var god men kön till maten var en mil lång och den tog slut gång på gång så tillslut fick jag en tallrik av en kille i vår salsa grupp och fick dela maten med honom. Så snäll! Kvällen fortsatte sedan med mera dans och den höll på så ända tills bussen gick klockan 21. Bussresan var lika kul den, vi pratade, gjorde troelleritrick, sjöng, dansade. Och de äldre på bussen var lika energiska de. Dock var det nog mer energiska när vi skulle åka till Cordoba och sjöng och klappade och allting. Medans vi väsnades mer när vi skulle hem. Men det var hur kul som helst och känslan av att "sammanhållningen" blev bättre var också ett stort plus. Om jag ska sammanfatta dagen så kan jag säga tre ord: Dans, lycka och bäst. 
El grupo de salsa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela