MÅNDAG - 9 DECEMBER

Publicerad 2013-12-14 20:09:56 i Allmänt,

Denna bild är tagen från i Måndags med alla syskonen samlade, haha! 
 
Dagen började ganska tidigt för mig för att jag skulle iväg och jobba. Konstigt nog kan man göra det i Spanien också, nej men det var välgörenhetsarbete/ volontär arbete. Jag mötte iallafall Linn påväg mot centrum och vi var där ca 09.30. Sedan höll vi på att laga mat hela dagen. Har aldrig hackat så mycket lök i hela mitt liv och som jag sa då, kommer jag aldrig skära mer lök i hela mitt liv, haha! Det var en plåga, tårarna bara rann..! Haha! När sedan all mat var klar gick jag och 4 stycken till ut för att dela ut maten till de hemlösa i Fuengirola. Det var verkligen intressant att se hur tacksamma de blev, samt var de flesta höll hus någonstans. Man blev helt energisk när man fick dela ut maten. Vi gick sedan tillbaka och efter en kort stund tillbaka var jag och Linn tvungna att gå. Vi skulle nämligen ha en liten släkt lunch hemma hos los abuelos (där Linn nu bor). Vi gick dit och fick hjälpa till med allt möjligt. Vi åt sedan en väldigt god lunch, samt så fick vi smaka på den berömda grisen, haha! Det är en tradition man gör här i Spanien när det börjar närma sig jul. Kan någon gång visa en bild på skinkan. När vi hade ätit klart satt jag, Sofia, Linn, abuela och madre och pratade en lång stund. Det var super mysigt. När vi hade städat undan all mat var det sedan efterätt i vardagsrummet, där vi fick smaka på Linns goda knäck och abuelas goda kanel kaka. När vi satt där runt bordet i soffarna, fick vi plötsligt ett ryck och gick till en liten stuga där abuelo berättade massa om Spaniens traditioner när det gäller julen i Spanien. Jag kommer inte ihåg vad det heter dit vi gick, men jag har för mig att det hette: Krubba. Det var iallafall historien om "jesus" innan han föddes. Hur häftigt som helst. Anyway.. när kvällen sedan började närma sitt slut åkte vi alla 6 familjemedlemmarna hem i familjens bil, man kan verkligen säga att vi rullade hem och inte bara för att vi åkte bil. Har aldrig varit så mätt, haha! (Alla retar mig för att jag alltid säger, varje dag "jag har aldrig varit så mätt", har liksom blivit som en standard mening från mig, haha!) Denna dag var den bästa på länge, och jag sa även det till Mammen dagen efter att det var hur mysigt som helst att tillbringa dagen med de alla. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela