SOME GOOD, SPANISH NEWS

Publicerad 2013-07-10 21:00:53 i Allmänt,

Igår och idag har handlat mycket om min vistelse i Spanien.
 
Det började med att igår fick jag mitt första brev från min spanska familj, soo exiting!! Läste igenom det klockan tolv på natten då jag inte hade sett det tidigare på dagen. "Väckte" då mamma (om hon nu sov, vilket jag inte tror) i glädje och läste upp brevet för henne. Haha båda tror jag sedan var för uppspelta för att kunna sova efter det. Jag stannade dock uppe lite till för att kunna smälta allt. Kan berätta lite om min "tillfälliga" familj för ett år framöver.
 
Familjen består alltså av en mamma - Mamen, en pappa - Raul, en syster - Lucia, en bror - Lucas. Både mamman och dotter gillar att läsa, mamman gillar även att laga mat. Vilket förhoppningsvis betyder att jag kommer få äta mycket god mat. Pappan är restaurang manager på en golfklubb och gillar att springa. Lucia är 9 år och gillar, förutom att läsa, rita och måla naglarna. Lucas är snart 6 år och gillar att dansa och sjunga, precis som jag, haha! Familjen verkar verkligen toppen bra och känns nu som jag inte kunde få en bättre familj.
 
Min tanke bekräftades även idag när jag skulle börja besvara brevet jag fick av dem igår. Började nämligen söka runt lite på olika bloggar om gäststudenter som redan har varit ett åt i Fuengirola. Hittade då en tjejs blogg där hon först hade en familj som hon sedan flyttade ifrån till en annan familj, och gissa vilken familj det var? Just precis... MIN!! Blev så himla förvånad och samtidigt jätte glad, för tjejen (Evelina) skrev så himla gott om mamman och hela familjen så jag tror verkligen jag har hamnat i världens bästa spanska familj! Ser jätte mycket fram emot mitt åt i Spanien. Jag ser självklart inte fram emot att lämna alla vänner och familj här hemma men samtidigt är jag så himla exalterad till att klara mig på egen hand och vara med om ett alldeles eget äventyr, även om jag kommer sakna svealandet så otroligt mycket och allt dess innehåll, haha!
 
Här är några bilder från staden Fuengirola.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela