SVERIGE VM-GULD

Publicerad 2013-05-20 14:14:00 i Allmänt,

Var det någon som såg hockey vm finalen igår eller? 
"JAG!!" 
 
Den här matchen och den Sverige mötte mot Kanada var helt makalösa. Extremt spännande och man bet på naglarna in princip hela kvällen för att man var så nervös. De var så jämna men när Sverige sedan vinner på straffarna så kan man ju inte göra annat än hoppa upp och ner och skrika som en galning. Min pappa satt bredvid mig och undrade vad jag höll på med, haha! 
 
Gårdagens match var inget att tala om. Alla jag pratade med trodde att Schweiz skulle vinna men jag hade ändå en magkänsla att Sverige kunde ta hem VM-guldet. Och vad gjorde dem? Ja, de vann hela skiten!! Så extremt underbart. Hoppade även då upp och ner som en galning och kände bara lycka, haha hockey fanet number one. Var också jätte roligt/ gulligt att se landslagspelarna hoppa upp och ner i båset när det var 1 minut kvar, de visste redan då att de hade vunnit och vem fattade inte det. När de leder med 4 mål, 5-1, så förstår väl vem som helst att de kommer ta hem guldet. Man såg verkligen att de var så himla glada när de hoppade på varandra av glädje. När de sedan fick på sig guldhjälmarna och blev tilldelade VM-guldet så kan man väl inte ha något annat än ett leende på sina läppar. 
 
Det var jätte roligt och kolla på och jag som verkligen älskar hockey tjöt av lycka när de vann. Har idag kollat på när de blev firade i Kungsträdgården och jätte mäktigt och det var kul för dem att det var så myclet folk där för att vira deras stolthet till hemmalandets ishcokey lag. Det var ett helt hav av människor i Kungsträdgården, kul också att det blev så fint väder. 
 
Grattis än en gång Tre Kronor för VM-guldet, verkligen välförtjänst och jag hoppas det blir fler gånger. Och med ett lag som detta är det ingen tvekan om det. 
När slutsignalen gick och glädjen spred sig genom hela laget, och de hoppade och tjöt. Mäktigt!
Guldhjälmarna åker på och hoppandet fortsätter! 
VM guldet i Kronwalls och Svenska landslagets händer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela