EFFEKTIV DAG-INGET PLUGG

Publicerad 2013-11-27 23:02:59 i Allmänt,

Idag har det varit den mest effektiva dagen på länge, och det kan bero på att jag inte har något att plugga just idag... hahah!! 
 
Dagen började iallafall med sovmorgon och skolan började med spanska klockan 11.20. Efter spanskan hade jag lunch och sen en håla, där jag mest gick runt och klarade även av att göra lite matte på ca en halv timme. Sedan var det dags för ekonomi prov. Det gick hyfsatt bra tycker jag, förutom att jag glömde bort en sak på första frågan som jag irreterades över under hela provet, vilket inte var lika skönt. Men i det stora hela gick det bra och det är skönt att det är över. När provet sedan var över, var också skoldagen slut. För att få lite ny energi och frisk luft gick jag och Linn en promenad runt kvarteret och hann prata om mycket och lite till. När vi kom tillbaka till skolan var det dags för lite mer matte på mattestugan, dock fick jag inte hjälp utav någon lärare utan snälla Ellen (lill-Ellen) hjälpte mig och då flöt det på och jag gjorde klart alla tal som jag hade tills imorgon, tummen upp. Vid klockan 18 var det dags för Linns pass som är lika roligt varje gång. Kände dock att jag tog ut mig mycket mer den här gången och känner redan nu att jag kommer ha världens träningsverk i både rumpa och mage imorgon.. Efter passet var jag helt slut och såg inte jätte mycket fram emot 30 minuters promenad hem i blåsten. Dock fick Sofia och jag sällskap av Lova så det gick ganska snabbt ändå. Det blev en kort vilopaus innan det var dags för middag. Efter middagen och fram tills nu har jag och Sofia jobbat matte, eller rättare sagt, hon har jobbat och jag har försökt hjälpa henne. Vet inte om det var så mycket till hjälp eftersom jag suger på att förklara men jag hoppas att jag var till lite nytta iallafall, eller vad säger du Sofia? Haha! Därav bilden ovan också - in working progress. Måste dock säga att jag tycker det är kul med matte. När jag berättade det för Sofia kollade hon på mig som att jag var dum i huvudet. Men "det är kul att kunna" var mitt svar till det, och det är ju kul att kunna hjälpa någon. Aja, resterande planerna för kvällen är att duscha, krypa ner i sängen och se det nyaste avsnittet av The Carrie Diaries. Mys! Hoppas ni lade märke till att jag inte har pluggat något efter skolan idag - så skönt!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela