FREDAG - 15 NOVEMBER (FÖRMIDDAG)

Publicerad 2013-11-18 23:17:27 i Allmänt,

Den lediga fredagen alltså, trots ledighet var det väldigt mycket som hände. Ska försöka dra historien så kortfattad som möjligt. Men jag lovar att ni kommer få vara beredda på en novell, haha!
 
Om man ska börja ända från början så var det i onsdags, då jag, Nikita och Felicia hade bestämt att åka till Malaga för lite shopping på Fredagen. Kvällen innan, på torsdags kvällen då, får jag ett meddelande av Felicia att vi inte ska åka till Malaga för de ville sova ut och hade träning ganska tidigt på eftermiddagen, vilket jag tyckte var konstigt eftersom vi hade pratat om att vi ändå skulle hinna vara där en stund. Tyckte dock det var en bra anledning så tänkte inte mer på det. Hade, trots det, ett stort behov av att shoppa så frågade Sofia om hon ville följa med mig till plaza mayor för att handla lite små grejer. Tveksamt frågade hon massa grejer och satt i mitt rum väldigt länge (på torsdags kvällen) och jag halvsov i min säng. Precis innan jag skulle gå och duscha började Sofia prata om att allting var kaos och hon tyckte att hon tränade för lite m.m. Och jag försökte peppa henne med att vara hennes personal coach och allting och i mellan åt började hon skratta och jag visste inte varför. Jag gick iallafall och duscha och när jag kommer ut ur duschen och var beredd att gå upp och lägga mig frågar Sofia, att efter hon har duschat, om hon kan komma upp och så kan vi prata lite mer. Helt död så säger jag att jag måste gå och sova och tveksam säger hon okej. På morgonen (fredags morgonen) vaknar jag vid 10 och skriver till Sofia på FB för att fråga om hon är vaken, såklart svarar hon inte och klockan 11 svarar hon med att hon ska gå till stranden med några andra. Fortfarande är jag i desperat behov av att shoppa så jag bestämmer mig för att åka dit själv men sen ändrar sig Sofia och bestämmer sig för att följa med. Såklart måste hon dock duscha först och bädda sängen, gosa lite med Cleo, blogga m.m, och jag börjar bli mer och mer stressad med att åka iväg. Vi går iallafall ner och äter frukost och Sofia säger lite oväntat att Lisa ska komma förbi, om 10 min, för att hon är på en promenad. Började då ana något att Lisa skulle komma med något eftersom jag fyllde år dagen efter. Efter en stund så plingar det på dörren och Sofia springer snabbt ut för att öppna dörren, dock har hon glömt sina nycklar och ber mig springa upp till hennes rum för att hämta dem. I alla hast säger hon att lisa och dom är här för en överraskning och såklart fattar jag då att Lisa och Co. ska dra iväg mig på något eller har med sig någon present eller nått. Går då in i köket för att inte spoila the surprise, börjar äta min macka i lugn och ro och börjar kolla mot köksdörren. Plötsligt ser jag MIN PAPPAS ansikte och det enda jag gör är att stå och stirra i ca 2 minuter, bara försöker koppla vem jag just såg. Kort efter tar jag händerna för ansiktet och slutar typ andas, när jag sedan känner pappas kram brister jag helt ut i gråt och kan inte göra annat än att huttra, tårarna bara rinner och jag får inte fram ett ord. När jag sedan lämnar pappas famn och kollar upp ser jag att min syster står bakom honom, börjar då såklart gråta ännu mer och kramarna och tårarna kommer i samma mängd kan man säga. Anyway.. efter lite till gråt och osv får jag öppna en present från mamma som innehöll en av mina favorit pepparkakor och även lite andra grejer. Efter det gjorde jag och Sofia oss iordning och mötte upp Camilla och pappa som hade satt sig på ett cafe på vårt lilla torg här i Los Pacos. Vi åt, pratade, jag försökte fortfarande smälta att de var här. När vi var mätta och belåtna begav vi oss till Camillas och pappas hotell för att checka in dem. Eftersom jag fortfarande var ett stort behov av shopping (hahah!) gick jag, Camilla och Sofia ner till shopping gatan och jag köpte ett par svarta jeans (eftersom jag fick tuggummi på mina andra) och lite smink. Vi gick sedan strandpromenaden hem, pratade lite med pappa och Camilla på hotellrummet innan jag och Sofia begav oss vidare hem för att göra oss iordning inför kvällen. 
 
Älskar er syster och pappa! 
 
(Känner att jag måste dela upp fredagen i två inlägg för annars kommer det verkligen bli en novell! Så fortsättning följer...) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela