HELGEN I 4 BILDER

Publicerad 2013-11-24 22:11:04 i Allmänt,

Den här helgen har varit en väldigt bra helg, jag har fått mycket gjort samtidigt som det har hänt en massa roliga saker. 
 
 
Kan börja med att det roliga började redan på Torsdagen när jag fick skypea med den härliga lilla filur. Så mysigt! Pratade såklart om allt mellan himmel och jord och efter 1 timme hade vi fortfarande inte täckt in alla ämnen men vi båda var tvungna att gå och lägga oss. Vi planerade lite inför jullovet när vi skulle träffas osv och räknade ner hur många dagar det var kvar. Miss u my favorite! (och såklart är Vigdis-minen på som vanligt, haha!) 
 
Fredagen spenderades i skolan som vanligt. Inget speciellt hände förutom att jag hade en book report, gick det ganska bra tyckte jag och jag är nöjd iallafall. Efter det gick jag och Sofia hem en kortis innan vi skulle bege oss till kyrkan klockan 19. Låter kanske lite konstigt när jag säger att vi skulle gå till kyrkan. Men vår svenska lärare och Cornelia hade nämligen anordnat och fixat så att eleverna skulle få komma och mysa i norska kyrkans lokaler här i Spanien. De bjöd på hamburgare och massa gott och sedan tillbringade vi, alla tjejer ovan, kvällen med alla spela massa olika spel. Har seriöst aldrig skrattat så mycket på hela den här resan. Det var så kul! Men kände liksom att alla vara ba och hade så kul! Kändes samtidigt som sammanhållningen blev bättre, vilket jag har längtat efter! När de var tvungna att stänga lokalerna begav vi oss ut och satte på oss på ett ute ställe för att fortsätta/ avsluta leken. Men det var folk som ville gå hem och folk var inte lika taggade så visiten blev kort på utestället och jag och Sofia började den långa vandringen hem som såklart innehöll massa prat. Verkligen en annorlunda och rolig kväll! 
 
Lördagen spenderades halva dagen i sängen kan jag säga, gjorde verkligen inte mycket.. Tror jag steg ur sängen klockan 12 för jag hade allt inom räckhåll från sängen så jag behövde inte ens gå ur sängen när jag skulle hämta datorn till exempel, haha! Iallafall, klockan tre hade hag bestämt att jag skulle befinna mig på skolan, som var öppen, för lite mys och plugg. När jag och Sofia kom dit träffade vi massor och det var jätte mysigt. Va där en ganska lång stund innan jag skulle bege mig mot ferian för att möta upp Felicia, Nikita, Olivia, Jessica och Cecilia, de hade nämligen gått hem för att äta middag medans jag var kvar i skolan med några andra. Vi gick då en hyfsatt lång promenad till Miramar, tror det blev en timme vi gick iallafall. När vi väl var framme gick vi upp och köpte biljetter till Hunger Games!!! Gick runt lite, vi åt bland annat och kollade i lite olika affärer. När klockan började närma sig 21.15 gick vi till biografen där vi träffade massor från skolan, så kul att så många gick på samma bio! Satte oss sedan tillrätta i biostolarna och väntade in spänningen. 2 och 1/2 senare gick vi ifrån bion helt lyriska!! Den var sååå bra! Alla fortsatte säga att hell no att vi kommer kunna vänta 1 år tills nästa film. När vi sedan begav oss hem blev det mycke snack om filmen och vi konstaterande att våra liv är så himla tråkiga. Efter 60 min var vi framme vid tågstationen där jag mötte upp Sofia och vi, återigen, påbörjade den långa vandringen hem. Efter extra 30 min var vi äntligen hemma och vi kunde krypa ner i våra sängar. 
 
 
 
Idag har varit väldigt samma, haha, bra sverige Jennifer. Nej men låg i sängen till klockan 13 ungefär och efter det gick jag och Sofia ner och åt frukost. Gick sedan upp och planerade att vi skulle börja våra nya "liv" nästa vecka (imorgon) planerade värsta träningschemat och allting. Pluggade även i ganska många timmar, vilket resulterade till att jag nu har skickat in min plågande samhälls uppgift och även min spanska inlämning. Dagen fortsatte i sin takt med att jag och Sofia hade värsta plugghörnan med filtar och massa mys. Så man kan väl säga att jag har pluggat hela dagen faktiskt. Dock har humöret svängt väldigt mycket under dagen kan man väl säga, var glad sedan blev jag väl inte så glad på grund av en grej, sen blev jag glad igen när vår madre finally frågade oss om vi ville ha något annat till frukost än bara salami och vitt rostat bröd. Så himla passande till vår nya fitness månad! Anyway.. nu sitter vi gör lite olika saker på våra datorer samtidigt som vi kollar på massa roliga klipp och skrattar som bara den!! Ska snart hoppa in i duschen och möta huvudkudden lite tidigare idag tror jag. 
 
Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har haft, för bättre har ni inte kunnat haft, haha! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela