LÖRDAG - 16 NOVEMBER "MIN FÖDELSEDAG"

Publicerad 2013-11-23 01:18:28 i Allmänt,

16 November var alltså en stor dag, för det var nämligen min födelsedag!!! Haha, nej inget direkt att fira men det var en super kul dag iallafall. Men jag fattar inte riktigt ålder med att fylla 17 för det händer verkligen ingenting. Diskuterade det här med Felicia och hon hade argumentet att det var sista året man liksom kunde leva lite ungt, ta risker innan det var "tillåtet" att göra allting. Men jag tyckte dock att det har man väl haft hela livet till liksom. Men skitsamma, haha! 
 
Jag vaknade alltså upp på lördags morgonen, dock inte av någon ordinary frukost och sång på sängen men det var härligt ändå att vakna upp i sin ensamhet... haha! Anyway, vaknade alltså upp och ringde till pappa för att bestämma när vi skulle ses. Vi bestämde då att vi skulle mötas på hotellet ca 12 för att gå och äta, lunch för dom och frukost för mig. Vi satte oss då på det berömda baskin och jag åt pankakor med rostade äpplen, äppel sås och vaniljglass. Det var den godaste frukosten! Så himmelskt gott alltså! Vi satt där en stund och pratade och hade det bara väldigt mysigt. Efter en liten stund bestämde vi oss för att gå till ferian för att kolla. Hade nämligen frågat Mammen tidigare på morgonen, som btw kom upp i mitt rum när hon hörde att jag pratade i telefon och var jätte gullig och sa grattis och allting, men iallafall så hade jag frågat henne om marknaden var öppen vilket den var. Då gick vi alltså dit och kollade runt lite, men eftersom vi var tre stycken som inte är så mycket för loppmarknader så blev det en kort visit. När vi kände oss klara var jag tvungnen att gå hem, eftersom jag och Sofia skulle på ett 70-års kalas klockan 15. Dock, när jag kom hem, konstaterade jag att jag hade glömt mina nycklar i Camillas väska och båda mina mobiler hade laddat ur så jag kom inte in. Men efter lite krångel och en promenad fram och tillbaka så kunde jag äntligen komma in. Packade då ihop lite övernattnings grejer eftersom jag skulle sova på hotellet den natten. Vi begav oss sedan till festen där hela tjocka släkten, vänner, bekanta och familj var. Vi blev direkt bjudna på mat och alla var så trevliga. I början var det lite stelt pågrund av att vi visste inte riktigt hur vi skulle bete oss, vi kan ju inte språket så bra och vi visste inte om vi skulle gå runt och hälsa osv, så det blev mest i början att vi stod i ett hörn. Efter ett tag kom dock en kvinna fram till oss som är Mammen´s systers mans mamma. Hon (och han) kommer från och hon kunde då svenska. Vi pratade länge med henne och stelheten släppte mycket. Såklart, efter en stund, så sjöng alla för Abuelo och även för Mammen som fyllde år på Tisdagen efteråt. Lättad över att de inte tilllade mig i sången så satte jag mig ner igen när de hade sjungit klart, dock efter några minuter höjde Mammen rösten igen och sa "vi har faktiskt en till som fyller åt här idag!" och såklart blev det födelsedagssång för mig också! Så söta! Fick även presenter av familjen, ett halsband där det stod Love och en tröja. Så himla gulliga! Klockan 17 var vi dock tvungna att gå och Sofia gick på sitt håll och jag på mitt. Gick då till hotellet där Camilla och pappa var. Vi hann även åka till Miramar en snabbis för att shoppa lite på Primemark som Camilla jätte gärna ville. Kul också att visa de Fuengirolas "Nacka Forum". Vi hann också vara på hotellet nån timme för att bara relaxa lite, öppnade mina presenter, m.m. Tack för alla presenter - specifikt tack tilla mamma och pappa för de fina presenterna. Efter ett tag gjorde gick vi ut för att äta en riktig spansk middag, Vi gick nämligen till tapas torget och satte oss på en resturang med nästan bara spanjorer och åt världens godaste tapas. Bästa stället ever! Där satt vi i några timmar och åt och åt och åt, vi rullade där ifrån sen kan jag säga. Dock trötta efter dagen innan och allt som pågick bestämde vi oss för att gå hem och lägga oss. Även fast det blev en "tidig" kväll (enligt spansk tid), klockan var väl runt 1 så var det bara skönt att möta huvudkudden efter dagen. Min födelsedag var den bästa jag kunde fått i Spanien och jag är så tacksam att jag firade den med så härliga människor! 
 
Lite blandade bilder från dagen: 
 
Min extremt goda frukost
Abuelo y mi madre espanola - Mammen 
Lite bekanta, släktingar m.m. Längst till vänster, sittandes vår extremt söta abuela 
Jag och min underbara syster på tapas resturangen 
 
Tack för en underbar födelsedag och för alla grattis jag fick, både muntligt och skriftligt och på andra vägar (om det finns några, hahah!) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela