LÖRDAG - 2 NOVEMBER

Publicerad 2013-11-03 14:35:01 i Allmänt,

Även denna dag innehöll inte så mycket. Återigen vaknade vi ganska sent och familjen var inte hemma, så jag och Sofia tog våra täcken och satte oss nere i soffan. Pratade, lyssnade på musik m.m. Vi satt ungefär så hela dagen. Vid 7 hade vi fortfarande inte hämtat våra grejer som vi lämnade hos våra kompisar så vi bestämde oss för att ta på oss mjukiskläder och gå en promenad för att hämta de. Vi gick först till Felicia som inte var hemma, sedan gick vi till Lisa som heller inte var hemma. Efter att ha väntat i en kvart och samtidigt kollat på en fotbolls match kom sedan Lisa och Junie. Vi gick upp i Lisas (och Ellens) lägenhet och va där en liten stund innan vi gick till Felicia för att hämta mina grejer. På vägen bestämde vi också oss även för att gå ut på kvällen. Vi ville inte sitta hemma men ändå inte gå ut, dock blev det andra alternativet iallafall, haha! Vi mötte upp några tjejer på kvällen och började mest gå runt lite. När det hade börjat bli lite mer folk ute och vi träffade mer folk från skolan började det bli lite roligare. Vi träffade även några killar från huset i Torreblanca och även några som gick här förra året. Vi dansade och pratade mest under kvällen och efter bara någon liten komplikation kunde vi sedan bege oss hemmåt. Delade då taxi med Kian från min klass och när vi var framme stod vi och snacka i en kvart, super trevligt! Vi gick sedan hem och kunde krypa ner i våra sängar. För att sammanfatta kvällen var den kanske inte den roligaste (eftersom man gör samma sak varje helg inprincip, dock har jag inte gått ut på ganska länge vilket har varit jätte skönt) men det var kul att träffa och prata med folk. 
 
(Tyvärr inga bilder från gårkvällen) 
 
Idag har jag inte gjort så mycket än. Vaknade vid 12 och har sen dess ätit frukost, chattat lite med folk och skrivit tre blogginlägg (stolt). Denna dag kommer innehålla plugg, plugg och plugg. Har inte så mycket men känner ändå att jag vill ha koll på de grejer jag faktiskt har. Vill även meddela att jag har börjat få världens hemlängtan nu. Känner det typ i hela kroppen och jag tror det är också är det som gör att jag inte är taggad på nånting. Men har planerat en skype tid med mamma idag och ska kanske även få skype lite med min mormor och moster så förhoppningsvis så kanske min hemlängtan minskar, om den inte ökar när jag nu får se och prata med dem. Aja, hoppas ni alla där hemma mår bra och för att göra er kanske lite gladare så har det blivit extremt kallt här också nu, haha! Sitter med mjukisbyxor och tjocka strumpor under täcket i min säng nu. Saknar er alla jätte mycket och längtar som tusan till jul när jag får träffa er! 

Kommentarer

Postat av: Lisaa

Publicerad 2013-11-04 18:57:40

jobbigt med hemlängtan. Tänk att vi inte är här sååå länge så tagga till och fyll tiden med roliga saker och passa på att njuta plugget får komma i extra hand ibland! Du är bra!:)

Svar: Du är bäst Lisa!!
Jennifer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela