TORSDAG - 14 NOVEMBER

Publicerad 2013-11-18 21:31:38 i Allmänt,

Asså fy17 vad jag har varit dålig på att blogga men det är bara för att det har hänt så jädrans mycket under dessa senaste dagar att jag inte har kunnat blogga eller haft tid med något vanligt. 
 
Men här är iallafall Torsdagen lite kortfattad. Dagen började alltså med buss till en spansk skog, måste man väl ändå säga, finns nämligen inte så mycket grönt i Fuengirola och eftersom vi skulle origentera behövde vi åka iväg 20 min med buss för att komma till lite natur. Anyway.. väl där gick vi mot starten och vi slussades iväg en efter en, och bara efter lite krångel och ca 30 minuters försening var alla yte i skogarna. Bestämde inte direkt att springa/ gå med någon utan man hittade lite kompisar här och där och hjälptes åt med att hitta kontrollerna. Ibland var det väldigt jobbigt, speciellt när man inte hittade kontrollen och dessutom när man sprang i, vad det kändes som, en sahara öken. Men efter att man hade kommit i mål så konsterade jag för mig själv att jag hade haft ganska roligt under timmen vi var ute iallafall. Bussen gick sedan tillbaka till skolan där vi fick hamburgare och chips till lunch, bra kombination av motion och tjockis mat. Dock var det så himla gott, haha! Dagen avslutades sedan med två lektioner, dock lyckades jag och Felicia komma undan med "jobba på valfri plats" ursäkten för att inte vara på lektionen och skolan avslutades en timme tidigare. Satt dock kvar i skolan och prata lite med kompisar och hade även ett litet "möte" med Liza. Vi pratade om mest hemlängtan och att jag har kännt en liten hemlängtan som inte går bort utan ligger och gnager i huvudet. Men Liza förklarade att det bara var bra och man måste tillåta sig själv att känna lite hemlängtan (haha, det roliga med detta kommer i nästa inlägg). Begav mig sedan hem för en lång stund av tveksamhet om jag skulle gå till tennisen eller inte. Med lite övertalning av min käre vän Lukas så bestämde jag mig för att gå, kan säga att det var tur att jag gjorde det för jag lärde mig mycket under lektionen och det var väldigt kul! Sedan var det bara raka vägen hemmåt och kvälls sysslorna och sedan krypa ner i sängen för att vakna upp till en ledig Fredag. Haha, inlägget blev inte så kortfattat men det får duga ändå, hoppas ni orkar läsa! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela