TORSDAG - 31 OKTOBER

Publicerad 2013-11-03 13:52:59 i Allmänt,

Sista dagen på Oktober och med andra ord - Halloween. 
 
Eftersom skoldagarna ser inprincip likadana ut här så hände det inget speciellt i skolan. Lite roligt var det dock att kökspersonalen hade sminkat sig och såg väl... hyfsatt läskiga ut kan man väl säga, haha! Även några elever från skolan hade klätt ut sig vilket var jätte roligt. Och ännu roligare var det att det var killar som hade klätt ut sig till häxor med rosa klänningar. De var även några fler som hade klätt ut sig men jag kommer inte ihåg vilka eller vad de var. Dagen rullade på som vanligt och jag gick hem efter skolan. Gjorde inte mycket, varken pluggade eller gjorde något nyttigt. Sov en halvtimme innan jag började sminka mig lite för att sen bege mig och möta upp några tjejer för att äta tapas. Mötte upp dom vid 7 och vi gick till en resturang lite längre ner på gatan. Trevligt var det och efteråt gick vi hem till Felicia för att byta om till våra dräkter och sminka oss. Vid 22 började vi gå mot ett hus där Halloween festen skulle hållas. Några killar som gick här förra året hade nämligen hyrt ett hus uppe i Torreblanca och anordnade en hemma fest för alla på skolan och även tidigare elever som var här nere för att hälsa på. Hela kvällen var jätte rolig och det var kul att se alla satsiga utklädnader. Kvällen innehöll mycket prat, skratt, musik och annat. Vid 2 började festen tunna ut, men eftersom alla skulle ta taxi och alla tog varandras taxisar så fick man stå och vänta på taxi i ca en timme. Men jag underhöll mig med att prata med några som gick här förra året och alla var super trevliga. En lyckad halloween kväll! 
 
Några bilder från kvällen tagna från Felicias kamera. Mest för att ni ska se alla utklädnader och hur kul vi hade det: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela