FELIZ

Publicerad 2013-10-03 22:36:37 i Allmänt,

Idag är är jag så glaad! Vet dock inte varför.. Allting vände typ efter ett samtal med Liza och sen blev jag typ gladare. Aja, ska berätta lite om min dag då. 
 
Dagen började alltså med att jag verkligen inte ville gå ur sängen...! Kände att jag bara ville ha sovmorgon och ligga kvar under täcket och gå upp typ om en timme, det skulle liksom varit lagom. Men nej nej. Gick upp, gjorde morgon rutinen, gick till skolan, första lektionen svenska osv. Måste bara snabbt tilllägga att jag har aldrig gillat svenska. Hade inga bra lärare både på högstadiet eller i ettan, men den läraren jag har nu har vänt hela min uppfattning om svenska. Även fast vi nu håller på med värdelns tråkigaste ämne: Antika litteratuen, så gör vår lärare det intressant och jag satt hela lektionen helt fokuserad. När lektionen väl tog slut så ville jag bara att den skulle fortsätta.. Så himla konstig men så extremt roligt! Efter det hade jag massa andra lektioner, måste bara tilllägga lite kort igen att dagens lunch var så extremt god! Det var fisk, men det var så otroligt gott. Anyway slutade dagen med matte och hade ca 20 min fritid innan stödgrupperna började, det är en obligatorisk tid för oss gäststudenter att sitta i grupper och prata om vårt liv här. När den halvtimmen var över stannade jag kvar i skolan lite för jag hade bestämt "möte"/ tid med Liza (gäststudenternas mamma) och det kändes så skönt att prata med henne! Lättade liksom lite på hjärtat, hade egentligen inget problem att prata om utan ville bara prata av mig på något sätt. Låter säkert jätte konstigt men när man är i den här miljön med så mycket nytt så var det skönt att bara prata med någon om det som är typ erfaren. Anyway.. De samtalet slutade runt 18, jag gick hem fort som tusan och hade sällskap med pappi lite i telefonen påväg hem, vilket var jätte mysigt! Bytte om snabbt som attan och begav mig till skolan igen för att möta upp Fellan. Vi gick då en ganska lång PW till strandens slut, pratade om allt och ingenting, väldigt trevligt må jag säga. När vi sedan var påväg hemmåt mötte vi upp Sofia vid skolan som satt och vänta. Vi kollade in genom fönstrena på skolan och såg massa folk, kom på att det var tapas kväll för alla värdfamiljer. Vi gick då in för att hälsa på våra familjer och hittade då några vänner som stod i en liten klunga och pratade. Kände mig dock inte så speciellt fräsch när alla var lite uppklädda och vi kom där i svettiga träningskläder, haha! Vi bestämde oss dock för att äta en liten bit av smörgåstårtan och pratade med de som var där. Väldigt roligt! Nu har vi precis ätit och ska snart hoppa in i dushen, tänkte göra ekonomi läxan men jag känner att jag möjligtvis inte kommer orka det, haha! Ska försöka att lägga mig tidigt idag, jag vet att jag har sagt det i två veckor nu men nu ska jag verkligen försöka. Haha! 
 
Lite solnedgångsbilder från powerwalken: 
 
 
 
 
(Så vackra och inte alls svettiga...! Eller...?) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela