HÅLTIMMARNAS DAG

Publicerad 2013-10-02 23:37:15 i Allmänt,

Denna dag har varit vääldigt lång med inte så mycket göra. Dagen började med att jag gick upp som vanligt 7.40 för att göra hela morgon rutinen. En timme senare begav jag och Sofia oss till skolan och var tvugnen att skynda oss ganska rejält den här morgonen. Väl framme i skolan var alla precis redo att gå in i sina klassrum och jag konsaterade då att jag inte behövde skynda in i något klassrum. Eftersom jag har varit sjuk de senaste två dagarna så var jag tvugnen att prata med lite lärare etc så bestämde mig igår för att gå till skolan klockan 9 med Sofia trots att jag började 11.20 idag. Dock kändes det ganska nödvändigt, jag pratade med vår idrottslärare angående tennis, pluggade matte, kollade mina mail på skolhemsidan m.m. Dock efter ca en timme kändes det som jag hade gjort allting och då var det liksom en timme kvar. Som tur va fick jag lite sällskap av folk som kom och gick. Efter spanskan så hade vi lunch och återigen håltimme. Vi satte oss då med några andra och skulle plugga matte vilket inte gick så bra, vi pratade såklart istället och jag fick inte så mycket gjort. Efter någon timme gick jag och Felicia till Eroski och köpte lite gott och satt utanför i värmen och pratade. Efter ett tag gick vi sedan in och hade vår sista lektion för dagen vilket var Ekonomi. Gick sedan på mattestuga efter det, dock hjälpte det inte så mycket så jag och Jessica satt istället och pratade utanför och försökte faktiskt jobba medans. Gick efter det hem vid 17.30 och tog bara det lugnt i någon timme innan Sofia började tjata om att hon tyckte hon mådde illa och var tjock m.m. och ville ut och springa. Efter lite övertalning fick hon med mig och vi sprang hyfsatt snabbt ner till stranden, gjorde lite övningar. Vi gick sedan ner till strandkanten och satte oss i sanden och pratade om allt och lite till. Väldigt mysigt må jag säga! Vi begav oss sedan hemmåt för lite mat. Och nu har det kommit till att jag precis har duschat och ska snart krypa ner i sängen och läsa 7 sidor ur vår fantasktiska (...) svenska bok som jag fick idag... Imorgon är det, till skillnad från idag, en väldigt innehållsrik dag! Gå jag behöver min skönhetssömn..! Ha! 
 
En väldigt ful bild på mig på stranden från ikväll. Sofia ville inte ställa upp på bild så för att liva upp inlägget lite, så bjuder jag på denna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela