HELGEN + TORSDAG

Publicerad 2013-10-13 21:48:34 i Allmänt,

Förlåt för min sega uppdatering men anledningen är för att jag inte har haft tid eller orken för det tas alltid så mycket bilder och jag vill lägga upp alla och då skiter jag i det istället, haha! 
 
Torsdag: 

Dagen rullade på som ett vanligt torsdags-schema förutom att vi hade prov näst sista lektionen och jag kan tyvärr inte avgöra om det gick bra eller inte. Men kan iallafall berätta att jag hann inte / kunde inte 1 av fyra frågor så svarade inte alls på den. Tror dock inte det var så jätte bra, men men.. vad ska man göra. Slutade sedan klockan 15.40 och stannade kvar i skolan tills klockan 18 då det var lite salsa för alla som ville vara med. Sen gick vi alla till ferian för lite dans där istället. Och såklart skulle vi fira Nikkiplutt som fyllde år. Vi gick då, väldigt många, från skolan till hennes värdfamiljs caseta och väntade in henne, som en liten surprise. Dock var det inte så stor surprise för jag tror inte visste om att alla skulle vara där och äta, haha! Men vi sjöng för henne och åt middag och pratade. Sedan gick vi runt lite på Ferian. Några åkte en urläskig karusell, själv stod jag nedanför och kollade på, haha som en riktig mamma som fick hålla i allas koftor, mobiler solglasögon m.m. Som tur var det några fler som inte åkte så jag var inte totally alone. Kvällen blev hysfad tidigt och vid 11 var vi hemma för att sova. 
 
 
 
 
 
 
GRATTIS NIKKIPLUTT!!! 
 
 
Fredag:

Skolan rullade på som vanligt på fredagen och inget speciellt hände. Kvällen likaså, vi gick hem pluggade gjorde irodning oss och begav oss för att möta upp några. Det var ju Sverige match i fredags så vi kollade lite på, tror dessutom att Sverige vann. Har inte så stor koll för jag är inte det största fotbollsfanet om man säger så men det är ju bra att de vinner. Efter det vi gick runt lite, innan vi gick till ferian och där gick vi också bara runt. Man gick från grupp till grupp och tillslut hittade jag och Nikki salsakillarna och några till från skolan som vi gick och dansa alla möjliga latinamerikanska danser med. Det var riktigt kul! Nikki och jag var ganska trötta och gick runt och pratade ganska länge på ferian innan vi bestämde oss för att dra oss hemmåt. Ringde då Sofia som också var ganska trött på ferian och vi åkte hem. Efter att ha varit på ferian ca 3-4 gånger så tröttnar man ganska snabbt. Allting är liksom samma, såklart är det kul och så men hade nog räckt med 2 gånger. 
 
Lördag: 

Gårdagen alltså! Det hände ganska mycket på kort tid och nästan ingenting på väldigt lång tid. Jag vaknade upp runt 11, satte igång och plugga min kära naturkunskap. Vid 12 fick jag ett meddelande på FB från mi hermana att vi skulle ner och äta frukost. Planerna var inte så många fördagen förutom att plugga och det hade jag redan besämt sen långt innan. Pluggade inprincip hela dagen med några solpauser där jag och Sofia låg och bättrade på brännan lite på solterassen. Ni vi sedan gjorde vårt "sista" pluggpass bestämde vi oss för att ta en liten powernap i mitt rum. Efter ca två timmar vaknade jag och kollade på klockan. Efter ett konstaterade att jag verkligen var tvungnen att plugga lade jag mig ner igen för att läsa min naturkunskapsbok igen. Somnade då såklart igen och Sofia och jag vakande upp 45 min senare, tröttatjejer.se, haha! Vi gick då ut för att köpa godis så vi kunde piggna till lite. Vi gjorde iorning oss ganska snabbt men såklart blev vi försenade, som vi alltid blir. Vi åt på tre röda och sedan putsade på oss det sista, sen gick vi. Mötte upp några vid skolan och begav vi oss hem till en kille vid namn Leo. Han gick på skolan förra året och hade bestämt att ha en hemma fest. Kvällen var väldigt rolig fram tills det hände lite grejer och vi alla var tvungna att gå. Men ingen större fara skedd vi gick då alla till ferian.. igen..! Haha! Väl där gick vi till dansstälelt där jag och Nikita hade varit och dansade. Dock var det mycket roligare igår för det var mycket mer folk och alla var med dansglada och bara släppte loss. Var så himla kul att se! Ganska förståligt att det var mycket folk eftersom det var sista Feriakvällen. Dock var jag och Sofia ganska trötta så vi åkte hem ganska tidigt, efter att ha köpt ett chokladdoppad marshomellows spätt först! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela