ONÖDIG/NÖDVÄNDIG DAG

Publicerad 2013-10-01 18:33:46 i Allmänt,

Idag har det varit en lite mitt i mellan dag. Som rubriken lyder: En onödig/ nödvändig dag. 
 
Vaknade upp klockan 7.30 av klockan som ringde, satte mig då upp och svalde. Märkte då att jag hade extremt ont i halsen, la huvudet på kudden igen och somnade om. När jag sedan vaknade igen klockan 8.30 hade jag inte alls lika ont i halsen och blev lite rädd över att jag kanske kunde gått till skolan idag iallafall. Jag somnade dock om ca en timme till och sedan gick jag upp. Dock under dagen har jag fått torrhosta och ett antal hostattacker och jag har även fått gå och snyta mig ett flertal gånger. Kunde väl gått till skolan idag kände jag men hellre helt frisk än halvt sjuk och gå till skolan iallafall. Dagens stora sorg har varit att jag missar den andra salsa lektionen som nu har hållt på i 1 och 1/2 timme. Har lite ångest för vår salsa lärare sa specifikt att man helst inte skulle missa de två första månaderna... Och såklart gör jag det (iallafall en av dem). Men tydligen var det lugnt iallafall och jag ska öva hemma. Så Sofia har lovat (ser du det Sofia?) att öva med mig, så det känns bra, haha! Anyway.. Efter att ha degat lite i sängen så bestämde jag mig för att vara effektiv iallafall, så under dagen har jag jobbat matte i totalt 2 timmar och sen har jag läst i min svenska bok i totalt 1 & 1/2 timme. Så jag känner mig ändå nöjd med dagen. Om ca 1 minut kommer Sofia skrika på mig att vi ska gå, har nämligen lovat henne att vi ska gå och köpa godis i Svenska affären och suktan efter godis börjar bli större och större faktiskt. Så nu måste jag gå! Bye Bye! 
En väldigt ful bild på mitt ännu fulare matte häfte.. Tänkte visa min effektivitet i bild också nämligen, haha! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela