RONDA

Publicerad 2013-10-06 14:03:21 i Allmänt,

Min gårdag i bilder: 
 Bilderna är mina egna men även andras, just so you know!
 
Vi besökte alltså staden Ronda igår. Det är en bergsby som ligger 1,5 h bussresa från Fuengirola. Bussen gick alltså från ferian klockan 9 och vi var i Ronda runt 10.30. Väl framme satte vi oss, alla gäststudenter (de som läser vår humhum kurs), på ett café där skolan bjöd på antingen kaffe, varm choklad eller te. Efter ca en timme begav vi oss vidare till en plats där det var världens utsikt, självklart togs ju då massvis med foton. När vi sedan hade njutut av utsikten ett tag gick vi till en tjurfäktnings arena, där våra lärare berättade olika saker och vi fick se var tjurarna låstes in innan själva tjurfäktningen, vad mattadorerna (stavning*) har på sig och massor mer. Efter det begav oss vidare till en bro och även där var utsikten to die for! Efter det hann vi sätta oss i en park och äta vår matsäck, gå till torget och äta glass, shoppa på en shoppinggata, ta massa bilder och bara njuta av Ronda, innan det var dags att åka hem med bussen klockan 15. När vi kom hem var vi helt döda och när vi väl kom innan för dörren bara chillade vi, åt godis och kollade på film hela kvällen. Sofia och jag såg filmen Step Up 4, den var så j*vla bra!! Var helt lytisk sen när jag skulle sova, och huvudrollen var ofcourse så extremt snygg!! 
 
Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat.. Planerna är väldigt oklara för dagen, men som det kanske ser ut nu så ska två tjejer komma hit för lite plugg på solterassen. Dock är planerna för kvällen glasklara. Ferian har börjat och vi ska dit och åka karuseller, dansa, äta och ha det bara allmänt bäst!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela