7 SEPTEMBER

Publicerad 2013-09-09 22:40:25 i Allmänt,

Lördag, lördag, lördag! Det är inte idag men har inte hunnit skriva eller liknande så det får bli ett inlägg om Lördagen lite i efterhand. Huvudsaken är väl att jag skriver..right? 

 

Anyway.. Dagen började med att vi vaknade upp vääldigt sen till skillnad från när vi brukar vakna/ måste gå upp.  Jag tror vi krälade upp ur sängen ca klockan 11, med en liten konversation innan på FB ofcourse. Det blev rostat vitt bröd med salami och en liten yougurt som efterätt, eftersom de tydligen äter yoghurt som efterätt här. Därför vågar vi inte ta det till frukost, så vi lossas som att vi äter det som efterätt efter frukosten, haha! Eftersom min mamma och min pappa fortfarande är i Spanien så pratade vi med dom om att åka till Miramar tillsammans, för då skulle vi nämligen få slippa att åka buss. De hämtade oss runt halv 1 så vi var väl vid Miramar strax efter 1. Där gick jag och Sofia runt och kollade lite. Sofia var värsta shopohollic och hittade massa fina grejer och jag gick där ifrån med två klänningar som jag spontan köpte i sista sekund. Efter våra timmar i de olika butikerna satte vi oss ner och hade typ träningsvärk i våra ben efter att ha gått runt så mycket, haha! Då var det dags för lite eftermiddagsfika då jag och Sofia tog en jätte god smoothie. Jag tog Lime smak och Sofia tog jordgubbs smak, så goda! Vid 5 började vi dra oss hemmåt för att byta om snabbt och sedan dra oss mot skolan där de hade en liten mysig tacokväll. Jag och Sofia var där klockan 18, med andra ord de första där. Vi fick då hjälpa till med att köpa läsk - bära läsken och fixa iordning lite. Vid 19 började resten rulla och vi började äta, vi började skapa ett långbord där alla som var med skulle kunna sitta och äta tillsammans men efter ca tre bord gav vi upp. Vi satt då några stycken och åt, vi pratade dock med de närmast. Efter ett tag gick jag och Sofia från bordet och gick runt lite. Satt lite i aulan och pratade med några från min klass, pratade runt lite sen bestämde vi oss för att gå ner till stranden för att ta lite kort med 4 andra från min klass och Sofias kompis Sara. Efter att ha konstaterat att det inte var lika kul som vi hade trott vi bara fram och tillbaka på strandgatan i säkert 2 timmar, lovar att vi gick mer än 1,5 mil bara fram och tillbaka, som en liten energikick köpte vi även glass på vägen. Fast även det var vi så trötta när vi sen kom hem, vi lade oss direkt i säng och jag somnade på ett andetag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela