HELGEN

Publicerad 2013-09-29 11:53:21 i Allmänt,

Sorry för dålig uppdatering men det har inte hänt så mycket innan helgen så det har inte varit värt att blogga. Dessutom har jag inte haft orken, haha! Men men nu ska jag ta och berätta lite om min helg. 
 
Fredag: 

Denna fredag var en väldigt bra Fredag. Dagen började med skola som vanligt. Efter skolan stannade jag, Jessica och Sofia kvar lite i skolan för att prata med Liza om några lärare som vi är missnödja med. Ca en timme gick åt till det och jag och Sofia var hemma vid 17.30. Jag var då tvugnen att snabbt skicka in min svenska läxa som egentligen skulle varit inne klockan 17, jag hade dock pratat med vår svenska lärare och fått dispans för att jag pratade med Liza. Anyway när jag då skulle skicka in den märkte jag att det inte fanns något WiFi, frågade Sofia om hon hade WiFi men det hade hon inte eller. Vi konstaterade då att de hade stängt av de och de var heller inte hemma och kunde sätta på det. Klockan 20.10 kommer de hem och finally kan jag skicka in min Svenska och Ekonomi läxa. Dock blev det inte mycket lugnare för jag och Sofia skulle nämligen gå 20.45 och Mammen kokade snabbt ihop/ värmde i mikron paella (som btw var hur god som helst!). Sen begav vi oss mot Ferian. Där skulle jag möta upp Felicia och även några andra. Dock träffade vi då även på några andra tjejor från klassen som vi hade sällskap med till piren där vi satt ganska länge innan hela gänget dök upp. Vi satt där i några timmar innan vi begav oss ut mot dansgolven. Vi dansade länge och väl och gick från ställe till ställe, efter ett tag började det bli ganska långtråkigt men vi höll ut till klockan 02.45 iallafall. Då hade det såklart börja spöregna. Så jag och några till gick i total spöregn i 20 minuter för att lämna av alla. Och när jag säger spöregn så var det spöregn, jag förklarade det som att jag hade tagit en dusch med skor och kläder på. Som tur va hittade jag och Sofia en taxi ganska snabbt efter det och vi kunde ta oss hem. En lyckad men lite långtråkig och vädligt regnig kväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lördag: 

Denna dag (igår) var bara en total slappar dag. Så extremt skönt! Vaknade runt 10.30 men låg kvar i sängen till klockan 12. Efter det gick jag och Sofia och åt frukost, var dock inte så hungrig så det fick bli en liten yougurt. Vi gick sedan upp på mitt rum och bara slappade, kollade på film, idol, åt godis. Vid 16.30 började vi oss göra oss iodrning pågrund av att de skulle ha en filmkväll på skolan på kvällen. När klockan var ca tio i sex började vi gå mot skolan. Där mötte vi upp de flesta och bara gick runt och pratade. Det bjöds på plock mat och läsk, vi gjorde även olika lekar i aulan. Det var kul men kanske lite långdarget. Efter det började vi kolla på filmen: Inception som faktiskt var ganska bra. Dock förstod jag inte slutet men alla sa att man är tvugnen att se den typ minst 3 gånger för att förstå den. Så förhoppningsvis nästa gång när jag ser den lyckas jag förstå bättre. Det blev ingen utgång efter det. Kände att jag verkligen inte orkade och var heller inte alls taggad, så det blev hemgång istället för utgång. Gick och lade mig direkt när jag kom hem och jag sovit som en stock. Dock när jag vaknade upp idag kände jag mig seg, jag har hostat mycket nu på morgonen och jag känner att näsan börjar rinna. Förmodligen är det en förkyldning på gång...! 
 
Tyvärr togs inga bilder från i Lördags, men jag hoppas ni kan föreställa er hur det såg ut iallafall! 
Ha en bra Söndag allihopa! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela