HELGEN

Publicerad 2013-09-17 00:12:45 i Allmänt,

Jag säger bara: Var beredda på en novell! 

Fredag: 
Ända fram tills klockan ca 16 gick jag alltså i skolan, sen var det snabbt hem för att hinna med lite läxor och sedan duscha och göra sig iordning. Vid 20 mötte jag, Sofia och Sara upp de här lovley ladies ovan på en resturang på en liten bakgata. Där åt vi en väldigt enkel middag och satt och pratade. När vi kände att vi var klara begav vi oss runt på stan lite för att hitta ett mysigt ställe att sitta och prata på. Tillslut hittade vi ett jätte mysigt ställe där vi satt och pratade länge. Efter att ha suttit där ett tag och lärt känna varandra ännu lite bättre begav vi oss ut på stan igen. Då gick vi längs strandgatan ett tag till vi hittade några andra från skolan. Vi gick då till lite dansställen där nästan alla från skolan dansade och hade skit kul. Kvällen gick väldigt snabbt och vid 2.10 började jag och Sofia bege oss hemmåt. När vi kom hem tvättade vi oss, borstade tänderna och lade oss direkt till sängs. En väldigt rolig första utekväll! Verkligen lyckat! Fun times! 
Lördag: 


Det var dock inte mycket sömn för oss inte! Klockan 10 ringde klockan där en trip till Malaga stod på schemat. Vid 11 mötte vi upp tjejorna igen vi Ferian och därifrån gick vi till tågstationen där ytterligare två tjejor stod och väntade. 45 min tog det till Malaga station där vi gick runt lite i staden. Huvudanledningen var väl att vi skulle hitta Primemark eftersom vi hade hört att det fanns där. Med mycket frågande om vägen hittade vi tillslut köpcenret som aldrig tog slut. Vi gick in i den gigantiska butiken Primemark och två timmar senare kom alla tjejer ut med varsin Primemark påse i olika storlekar. Dock hittade jag ingenting som jag speciellt tyckte om och orkade heller inte köpa bara för att, så det blev istället ett halsband för mig i en annan butik som även finns 30 min från där vi bor.. Värt...! Anyway så försökte jag övertala Sofia att köpa dessa ursnygga, inte alls gigantiskt förstora trosorna, dock gick det inte... haha! Vid 17 började vi dra oss mot tågstationen och åka 45 min hem igen. Vi kom hem vid 18.30 och jag tog en snabb powernap för att orka kvällen vi hade framför oss: Nollning! Vi träffades alla i skolan på stranden och gjorde massa lekar och annat. Inte världens lyckaste nollning tycker jag faktiskt, men man märkte att det också var svårt för treorna när ingen lyssnade. Men men.. Efter det drog vi ut, med lite variation på ställen den här kvällen dock kändes det som vi gick strandgatan fram och tillbaka minst 100 gånger, inte lika kul...! Kvällen i sin helhet var inte lika rolig som Fredagen. Kul, men kunde varit roligare... Så försökte vid 2.20 få med mig Sofia hem, inte lika lätt kan jag ju säga. Efter lite konflikter etc satt vi äntligen i taxin påväg hem och kunde krypa ner i våra efterlängtade sängar. 

Söndag: 


Återigen var det inte mycket sömn för vår del. Klockan ringde tidigt för att självförsvarskurs stod på schemat. Den hölls på skolan av våran vältränade Liza, som är vår "stödperson". Så under två timmar fick vi lära oss om riskerna, vad som har hänt tidigare och vi fick även lära oss lite moves om någon skulle överfalla oss eller liknande. Väldigt intressant och lärorikt! Eftersom det var ett så himmelskt väder och extremt varmt begav vi oss till stranden för att njuta av de sista helgtimmarna. En ganska så härlig Söndags ångest med andra ord. Vid 18.30 började jag och Sofia gå hemmåt, trötta och slitna efter helgens roliga men väldigt intensiva dagar. Om jag inte minns fel hann vi även med att plugga lite. Sedan var det bums i säng för att vara utsövda till en skol Måndag. Haha läser runt lite på olika bloggar och kollar på instagram och alla lägger ut bilder/ skriver hur tråkiga Måndagarna är och jag önskar ni verkligen kunde känna hur det är att vara här på en Söndag och verkligen inte få Söndags ångest. Typ första gången jag faktiskt har sett fram emot att gå till skolan på en Måndag, wierd men kul! 
Om man då ska prata lite om Måndagen så har jag varit väldigt effektiv idag och är faktiskt jätte nöjd med dagen! Kom hem från skolan, pluggade till Sofia ringde mig och frågade om jag kunde möta upp henne efter hennes friidrott. Satte då på mig springskorna och tog en snabb jogging tur till vår skola där Sofia satt och vänta. Vi gick tillsammans hem och duschade samt åt middag och nu sitter jag här och håller på att somna framför tangentbordet... Jag skulle försöka ligga i sängen innan klockan 00 idag.. Det gick ju bra Jennifer..! Goodnight everybody! Och hej alla vänner som hittade hit idag! 
(Det är även lite bilder som är tagna från olika personer, som jag kan länka en annan gång (om de inte misstycker om det) ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela