PLUGG & CHOKLAD = AQUATHLON

Publicerad 2013-09-10 17:48:58 i Allmänt,

Nu när jag ändå sitter och försöker plugga samt äter choklad (inte bra! Det måste verkligen bli en PW ikväll...!) så tänkte jag berätta lite om i Fredags förmiddag, nämligen Aquathlon. 
 
Det är alltså en tävling som vi hade i Fredags med hela gymnasiet. Den går ut på att man ska springa och simma en sträcka och totalt ska hela klassen springa/ simma 10 varv. Den som klarar de 10 varven snabbast vinner. (Tror jag har nämnt det här i ett tidigare inlägg men upprepning är ju aldrig fel!) Dagen började då med att jag och Sofia vandrade till skolan i idrottkläder. Vi samlades i våra klassrum och målade krigsmålningar och bestämde vem som skulle springa/ simma vad m.m. Sen begav vi oss vidare till stranden och mötte upp alla gymnasieelever. Det var gassande sol och havet var lika blått som himlen, väldigt blått alltså! Efter att vi hade gått igenom lite information och ställt upp oss där vi hade besämt så började tävlingen. Det började med att vi låg efter rätt rejält men vi kom ikapp i slutet. Och det slutade med att vår klass kom på..... FÖRSTA PLATS!!! Wooho! Super kul var det! Tror även att ekonomiklasserna fåregående år har vunnit så det var kul att hålla den traditionen vid liv, haha! Efter vår seger begav vi oss till skolan igen för att äta lunch och sedan ha resten av våra lektioner den dagen.. Segt..! Efter skolan gick jag till stranden en liten stund där jag och Elin mötte några från klassen, efter en liten stund kom även några från Sam och det blev några stycken som låg där och stekte, härligt! På kvällen gjorde jag inget speciellt, snackade med Sofia enda till kl 12 och vi kollade på våra datorer, chillade allmänt i mitt rum med andra ord! Härlig dag! 
En bild från Aquathlon, ganska härlig miljö asså. Bild tagen av Sofia (brb.blogg.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela