SISTA DAGEN PÅ SOMMARLOVET

Publicerad 2013-09-01 22:03:25 i Allmänt,

 
Dessa bilder beskriver en del av min sista dag på sommarlovet! Ingen annat en helt perfekt! 
Dagen började med att vi vaknade (efter en svettande/ varm natt, haha. Som jag nämnde i inlägget ovan) och åt frukost ute på altanen. Dagen innan hade vi bestämt att vi skulle ta oss till stranden för att göra något av dagen. Efter frukost började vi då göra oss iordning, packa strandväskan m.m. Klockan 12.30 började vi dra oss ner till stranden där det faktiskt var hyfsatt med folk. Efter någon timme kom även Sofias kompis (från hemmifrån): Sara. Vi låg och pratade lite och sedan var hon tvungen att gå. Då gick jag och Sofia ner i havet och badade, vi låg där säkert 20 min och pratade och hade det bara allmänt bra. Gång på gång sa vi även att vi kan inte fatta att vi bor här!! Bilden ovan är vårt hem 9 månader framöver! Vi fick även lite surprise besök av min spontana mamma på stranden, haha hon är så himla rolig ibland. Vi satt och pratade med henne kanske i 30 min och sedan var vi så trötta så både Sofia och jag somnade nästan. Efter några bad och soltimmar till bestämde vi oss för att gå upp till el casa. Där väntade bild nr. 2: PAELLA. Typ den godaste spanska rätten EVER! Det var så himla gott och så extremt mycket av det också. För att lugna vår matkoma lite gick vi upp i mitt rum och satt med våra macar och skrev på bloggar, FB, lyssande på musik m.m. Väldigt mysigt må jag säga. Lucas kom även upp ett tag och sa massa saker vi inte förstod och kollade sedan på massa filmer om katter som han skrattade hejdlöst till. Även fast vi inte tyckte klippen var ett dugg roliga skrattade vi ändå, men åt Lucas. Vid 20 bestämde vi oss för att ta en liten powerwalk till skolan för att se hur lång tid det skulle ta för oss att gå till skolan imorgon. När vi kom hem tog vi lite vatten och kände på vattnet i deras uppblåsabara pool, hälsade på Lola, hamstern som hatar oss eftersom den attackerar när vi försöker hälsa på den. Vi fick även uppleva en sjuukt rolig grej idag med katten Cleo. Cleo är en 5 veckor gammal katt som väldigt gärna vill gå ut på takterassen. Och om vi stänger dörren till terassen hoppar den ut genom mitt fönster istället. Men då kom vi på den smarta idéen att sätta myggnätet tight runt fönstret så att Cleo inte kunde hoppa ut, dock när vi gör det kommer katten och ska hoppa ut igen. Fast då ser den inte myggnätet och hoppar rakt in i det. Sofia ropar i panik: "Vad gör den!" och tar tag i den. Asså det roligaste på länge!! Skrattade säkert i en kvart. Det ironiska var då att precis innan hade Lucas kollat på massa kattvideos och då klargjorde vi att om vi hade haft en kamera hade det varit det roligaste klippet på youtube ever! 
 
För att försöka göra det här långa inlägget kort så tror jag vi snart ska gå och sova. Imorgon är det vår första skoldag och jag är såå taggad. Första gången man har längtat att få gå till skolan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela