SJÄLV HEMMA

Publicerad 2013-09-21 11:54:34 i Allmänt,

Igår tillbringade jag hela kvällen själv i vårt kära hus. Det var så skönt att få lite alone time. Gjorde dock inget som jag hade planerat att göra (förutom att kolla på film då) men det var skönt iallafall. Varför jag var hemma själv var för att Sofia skulle se på Maddes fotbollsträning med några andra tjejor och sedan skulle de gå hem till Lisa för lite film kväll. Jag blev erbjuden att följa med men jag var så trött så jag orkade inte riktigt. Kvällen blev ganska lång och den började med att jag och Sofia åt en gudomligt god pizza. Typ den godaste jag har ätit! Ayway sen när hela la familia hade gått satte jag mig i min säng och kollade på filmen ovan: Fast and Furious 6. Har velat se den länge men har aldrig gjort det, så jag tänkte att nu var det dags. När film var slut efter bara några laggningsmoment när det var som mest spännande hade jag inget speciellt att göra. Då fick jag ett mail (haha, fråga mig inte varför) från mamma. Där det stod att hon saknade mig och då för att vi skulle sakna varandra lite mindre iallafall, föreslog jag att vi skulle prata på skype. Som vanligt hade jag väldigt mycket att berätta och även hon, så det var väldigt mysigt att prata med henne i en timme. Klockan 00.30 får jag ett sms från Sofia där hon säger att hon tänkte gå hem och att hon tänkte göra det själv.. "No Way" sa jag, så jag sprang och mötte upp henne iallafall halvvägs så att hon inte skulle behöva gå själv i dessa mörka gränder och massa läskigheter. Kan säga även fast jag sprang hela vägen var det läskigt när någon stannade upp för att kolla på sin telefon. Är väl kanske lite överparanoid (Stavning*) när det gäller sånt men men. När vi sen kom hem tog jag en snabb dusch och kröp ner i min härliga säng. Var så trött efter dagen även fast jag inte hade gjort något speciellt. 
 
Vad som står på schemat idag förmodligen stranden för att få lite färg. Sedan ska jag åka med en kompis till Plaza Mayor ikväll. Har ingen aning om vad det här, något slags shopping center med mycket mer är vad jag har hört. Men det ska bli spännande! 
Ha en mysig lördag everybody! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela