STAND UP PADDEL BOARD

Publicerad 2013-09-25 23:35:52 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har det varit en rolig och annorlunda dag! 
 
Dagen började med att hela skolan möttes upp vid Ferian klockan 9. Där skulle alla delas in i de grupper de hade valt efter aktivitet. Jag och några tjejer till hade då valt stand up paddel board. Har alltid velat testa på det för att det ser så himla harmoniskt och roligt ut, har även alltid velat lära mig surfa så det här var iallafall ett smakprov på surfing. När vi väl var på stranden började vi göra oss iodrning. Vi fick vårdräkter som tog ca en halvtimme för oss att ta på. Har skavsår på mina fingrar för att jag drog så himla mycket, jag skojar inte! Efter det fick vi iallafall testa på och det var så himla kul! Var väldigt läskigt i början när man inte hade hittat balansen och det kändes som att man skulle ramla i såfort man rätade på kroppen. Men när man väl fick in "snitsen" så gick det riktigt bra. Men det var som Cornelia sa "När man börjar slappna av och tror att man äger det är då man ramlar" och det var så himla sant. Ni ser ju på några utav bilderna hur vi lyckades ramla hela tiden, haha! När vi hade tröttnat lite, efter två timmar, började vi surfa på småvågorna istället och vi blev så himla kära i det! Vi bestämde oss då för att försöka söka upp någon bra surfkurs och lära oss surfa här nere. Im so exited! Anyway.. efter det förmiddags "passet" gick vi upp till skolan för att äta lite lunch. Efter lunchen gick vi in i aulan där våran Capoiera (stavning*) kurs skulle hållas. Fråga mig inte vad det är men det är någon slags Kampdans av något slag. Inte så roligt måste jag tyvär meddela. Vi fick dock lära oss några sparkar och lite "volter" och sådana saker som var mer intressanta än resten. De två timmarna på detta pass gick alltså ganska långsamt. Efter danspasset/ kampkriget gick jag strandvägen hem för att plugga. Har fortfarande panik över allting och jag skulle helst bara vilja gå och lägga mig under en sten till den här skolveckan är över. Pratade med mamma och pappa på Skype i nån timme och de försökte hjälpa mig med ekonomin, dock förstod de lika mycket som mig och det blev inte så jätte stor framgång. Dock förstår jag bättre nu tack vare dem och kan förhoppningsvis imorgon få fart på det. Har även hunnit med att Skypea med min kära och mycket saknade vän Sarabanana!! Så mysigt, saknar henne så mycket! Fick även säga Hej till Felix en kortis, och såklart saknar jag honom också! Sen måste jag bara också säga att jag har ätit världens godaste middag: Kyckling spett med paprika och honungsglaserade potatisar! Det godaste jag har ätit! 
 
Förlåt för ett långt och lite flummigt inlägg men så blir det ibland, haha! Nu ska jag ta och lägga mig i min säng och läsa vår kära svenska bok som jag ska ha läst till s. 138 tills imorgon och jag är på s. 65.. Kul..! 
Aja, goodnight! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela