FREDAG - 11 APRIL

Publicerad 2014-04-11 22:41:59 i Allmänt,

Hello alla! Tänkte att jag skulle blogga igen med lite tätare mellan rum än vad det brukar vara haha! Har nämligen läst Li Persson blogg, tjejen från Göteborg som bodde här och tillbringade ett år här förra året. Hon bodde i samma familj som oss och hon hade till och med samma rum som jag har nu. Vi fick reda på av vår madre igår att hon skulle komma ner i morgon för att hälsa på och då passade jag även på att läsa hennes blogg. Men varför jag blev inspirerad var väl för att jag nu har börjat tänka på att det bara är 2 månader kvar.. Och det är hur sorgligt som helst. Den senaste veckan tror jag inte jag har tagit åt mig allt som händer här nere för jag har tänkt på så mycket hemma. Men för att jag själv ska komma ihåg och titta tillbaka så tänkte jag försöka uppdatera lite oftare och verkligen börja ta vara på de sista veckorna som är kvar. 
 
Ja, dagen i skolan var som vanligt.. Hade två prov som gick väl hyfsatt bra! Hade dock inte något speciellt att göra efter skolan så störde Sofia lite på hennes historia lektion och jag fick även lite sällskap av Lukas en stund, som vanligtvis bara slår mig, vilket han gjorde denna gång också, haha! Jag gick sedan hem för att sova 20 min för att sedan springa till tåget där jag skulle möta Sofia, Ellen, Malin, Elvira och Elin och hennes två kompisar. Vi begav oss då till Plaza Mayor för lite shopping. Efter ett tag kom även Sara och joinade oss. Kul är det alltid på Plaza Mayor och jag fick med mig ett par tränings shorts hem. Köpte även en glass eftersom det börjar bli så extremt varmt här nu. Man kan liksom gå barbent utan någon kofta och ändå tycka det är varmt - så härligt! 
 
Just nu sitter jag i min säng och har precis ätit middag och är proppmätt. Jag och Sofia tänkte ta en chill kväll hemma idag med lite OTH mys och kanske någon film. Vi får väl se vad vi hinner med innan Sofia somnar i min säng.. as usual! Haha! Taggar även för imorgon då det är besök, marknad, måla rum i skolan, springa och Sverige fest som står på schemat. Ska även försöka slinka in med ett liten inlägg, men vi får väl se hur det blir! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela