TISDAG - 1 APRIL; SOFIA 18 ÅR

Publicerad 2014-04-08 11:16:57 i Allmänt,

Sofia 18 år!!!!!!!! Vad mer behöver jag säga?? En helt sjukt bra dag. Tisdagen hade vi iallafall ingen skola pågrund av att vi skulle ha utvecklingssamtal hela dagen. Så hela dagen var tillägnad till Sofia - utan skola! Helt underbart perfekt. 
Dagen började egentligen 10 minuter innan den 1 April. Jag mötte nämligen Sofia på flygplatsen. Hennes plan landade klockan 23.20 och 23.50 kom hon ut ur flygplatsen och då mötte jag henne med en banderoll, en jätte ballong och ett försök till en födelsedagssång. Men det var ju lite pinsamt när folk kollade på en som att man var dum i huvudet, men det var det värt. Vi firade sedan tolvslaget i taxin påväg hem till Los Pacos. 
När vi kom hem mötte vi, eller snarare, Sofia möttes av massa tjejor som hoppade fram från muren och överraskade henne med sång, banderoller, hattar, ballonger och mycket mer. Förvånades faktiskt över hur tysta alla lyckades vara eftersom de ändå var ca 8 personer som gömde sig. Även Mammen kom ut en liten sväng i pjyamas med ett ljus och sång för Sofia - så söt! Efter ett tag så började alla dra sig hemmåt eftersom klockan ändå var 1 på natten. 
 
När Sofia kom in i sitt rum hade jag även pyntat det med skyltar och ballonger så att hon skulle få det lite pyntat iallafall haha! 
Senare samma dag/ på morgonen gick jag upp och gjorde frukost till henne. Försökte göra hennes favorit frukost och jag hoppas hon tyckte det var gott. Kom då in till hennes rum med sång och frukost samt ett liten ljus på en bricka. Sen började vi göra oss iordning för att gå till skolan. 
Vi gick till skolan en snabbis för utvecklingssamtal och sedan åt vi en snabb lunch. Madde behövde sedan byta om och Sofia och Ellen följde med henne. Och vad Sofia inte visste var att resten av oss skulle snabba oss med att köpa jordgubbar och nutella för att sedan skynda oss ner till stranden. Sofia berättade då sedan att hon blev jätte förvånad när de sedan kom ut ur omklädningsrummet och alla var försvunna, haha! 
Vi alla mötte henne alltså på stranden för lite övarrasknings "fest" och mys. Vissa skulle även spela volleyboll på stranden eftersom vi var lediga. 
Eftersom det var Tisdag var det även Salsa lite senare. Lite kaos och roligheter imellan och under salsan men det var bara kul när man tänker på det i efterhand. Efter salsan gick vi och hämtade Linn för att sedan gå hem. 
Kvällen tillbringades med släkten och en jätte god tapas-middag men trevligheter, spanska och massa god mat. På kvällen var man ju iallafall lagom trött och jag tror Sofia somnade som en stock den kvällen. 
 
Grattis igen Sofia! Hoppas du hade en kul och annourlunda födelsedag, som du sa så var det ju även den första gången du badade på din födelsedag haha! Alltid något nytt, haha! puss och kram Systern min! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela