HELGEN I MADRID

Publicerad 2014-01-23 18:26:45 i Allmänt,

Somsagt så var jag med skolan i Madrid i helgen från Fredagen till Lördagen och nu tänkte jag visa er lite bilder och berätta lite om resan. 
 
Dag 1 - Fredag 
Dagen började vääldigt tidigt, klockan ringde 5 då vi vaknade upp hemma hos los abuelos där vi övernattade (eftersom det är kortare till ferian, där bussen skulle gå). Bussen gick 6.00 och 7 timmar senare, med några stopp på vägen, var vi i Madrid. Vi checkade in på vandrarhemmet/ hotellet och fick tid till att äta lite lunch samt ha lite fritid. Lite senare på eftermiddagen samlades vi alla för att gå en tre timmar lång statsvandring, där vi fick se mycket roliga, spännande, intressanta saker. Koncentrationen kanske inte var på topp alla gånger vi stannade för att se den äldsta resturangen i världen, eller puerto del sol osv. Men vissa saker fastnade verkligen i minnet, vilket var väldigt kul! Återigen fick vi lite fritid, dock den här gången på stan. Jag och några fler tjejer hittade ett väldigt "konstigt" café där vi beställde in 10 stycken varma choklader eftersom det regnade utanför. Vi satt där ett bra tag och pratade, tog kort och skrattade tills vi tyckte det var dags att försöka hitta hem igen. Efter en ganska så lång stund letande var vi äntligen hemma och vi började göra oss iordning för middagen. Vi samlades lite senare på kvällen för att gå gemensamt till restaurangen där vi skulle äta middag. Eftersom det fortfarande regnade när vi hade ätit klart gick jag och mina rumskompisar tillbaka till hotellet för att ha lite mys medans de flesta andra gick ut på stan och kollade runt lite. Dock hade vi det jätte mysigt där vi satt och pratade massor. När alla sedan började rulla in igen på vandrarhemmet var det mer att man gick runt och pratade med folk vilket också var jätte mysigt. En ganska chill kväll helt enkelt. Kvällen blev inte så sen utan gick och lade mig vid 1.30. 
 
Dag 2 - Lördag 
Även där här dagen började tidigt då jag (den enda av mina rumskompisar) gick upp klockan 8 (kanske inte lika tidigt som dagen innan men ändå.. haha!). Gick då och åt frukost där jag mötte några andra som hade samma planer som jag för dagen. Vi skulle nämligen gå till en av Madrid finaste och största parker. Vi tyckte det kunde vara lite turistigt och en sån där grej man var tvungen att se när men andå var i Madrid liksom. Vi gick då dit några stycken där vi sedan skildes åt några stycken. Jag tillbringade förmiddagen med 4 tjejer vid parkens centrum (tror jag), Vi satte oss nämligen på ett cafe och drack varm choklad och pratade. Super mysigt verkligen eftersom jag inte har pratat med dem så mycket innan. När vi kände oss klara gick vi till shopping gatorna där vi gick lite i affärer innan det var dags igen att samlas för att, den här gången, äta lunch. Lunchen var inte den bästa jag hade ätit men trots det var det inte mycket tid kvar tills bussen skulle gå igen och vi var tvungna att hämta våra saker på hotellet. Dock var bussresans sträck inte lika lång den här gången eftersom vi skulle stanna en gång på vägen för att ha en två timmars vandring i någon stad (som jag inte kommer ihåg vad den hette) men Cervantes bodde iallafall där, haha! När vi även bockade av det på listan var det bara 7 timmars bussresa kvar tills vi återigen var hemma i Funkan. Dock hade jag och Sofia såklart vår fina vandring hem, vilket gjorde att vi var hemma runt 12 tror jag. Men skönt var det iallafall att ligga i sin egen säng och samtidigt tänka på att det var söndag och helgdag dagen efter, haha! 
 
Madrid resan var super kul och så intressant och massa andra egenskaper/ faktorer (hur man nu vill uttrycka sig). Tänkte också på det hela resan att jag nu äntligen kan säga att: Jag har varit i Madrid! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela