SÖNDAG - 5 JANUARI

Publicerad 2014-01-08 21:35:00 i Allmänt,

Dagen då jag åkte. Dagen började egentligen inte efterosm jag aldrig riktigt sov. Packade kollade på film och gjorde en musik video (haha) och lite till. Lade mig väl i soffan under en filt i 40 min innan mamma väckte mig. Klockan var 3.30 när jag gick upp och klädde på mig och stängde igen väskorna, åt frukost och bilade iväg till Arlanda för att åka tillbaka till mitt andra hemland. När vi väl var där och skulle gå in på terminalen var det så jädra kallt, hela jag skakade. Så rätt skönt var det ändå att man visste att man skulle komma till ett land där det skulle vara 20 grader och sol när man kom ner. När vi väl checkade in väskorna blev det lite kaos eftersom jag såklart hade övervikt. Men tillslut gick det, dock blev mina handbagage ett antal kilo tyngre men det gick bra. Sedan var det dags för det obligatoriska hejdå-kramarna som var lika sorgliga som vanligt. Tror man aldrig riktigt vänjer sig att åka iväg från sin familj, även om det är olika smärtsamt varje gång så är det fortfarande lite sorgligt att åka iväg från sin trygghet. Så när jag gick in genom säkerhets kontrollen var det såklart lite ledsamt men jag gladde mig snabbt när jag fick syn på Malin och Nander som satt vid gaten. Efter ett tag kom även Madde, så det var skönt att ha sällskap på resan. Flygresan gick väldigt bra, kan ha varit att jag sov hela resan, haha! När vi sedan kom fram var tanken att jag skulle åkt tåg men jag och Malin fick skjuts av Nanders snälla föräldrar (tror jag det var, haha!). Och Maddes värdfamilj hämtade henne på flyplatsen. Tiden gick ganska snabbt och jag packade upp samt vilade ganska mycket, var ganska så jetlaggad. Men klockan 18 skulle jag träffa Malin, Nander, och Elvira vid ferian för att gå vidare till calbalgata de los reyes, som gick längs hela fuengirola city. I Spanien firar man nämligen inte jul på samma sätt som man gör i Sverige. Istället så firar man när de tre vise männen lämnade över sina gåvor till Jesus (eller nått liknande, har inte så stor koll haha!). Så tåget bestod av massa barn och disney figurer samt de tre vise männen som kastade massa karameller. Det var så kul. Vid Baskin träffade vi även Gorka och Karam, och alla deras kusiner och släkt haha! Det var så kul att se alla spanjorer vara så insatta att samla karameller till sina barn och till sig själva. När det sedan var över gick vi till ett ställe där vi drack te och spelade kort. Det var riktigt mysigt verkligen och kul att umgås lite med salsa killarna utanför salsan. Det var även jätte kul att umgås med Elvira och Malin igen efter en hyfsad lång tid. Trots att jag var så trött efter flyget så var dagen jätte lyckad. Och när jag kom hem efter lite virrevandring så somnade jag verkligen gott, haha! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela