LÖRDAG - 31 MAJ

Publicerad 2014-06-02 11:15:29 i Allmänt,

Sista Maj, vilket betyder sista dagen på våren, enligt mig. Dock här i Spanien har det väl varit svenska sommar ända sen Ferbruari men i Sverige kan jag tänka mig att värmen precis har börjat komma nu. Dock förvånas jag över att folk redan gick med shorts och barbent redan i mitten av Maj. Liksom om det är 20 grader här funderar man på att ta långbyxor, haha! Aja men just den här dagen var det inte läga för långbyxor iallafall, då var det träningsshort, sport bh och en ryggsäck som gällde. Vi vandrade nämligen hela dagen i bergen i Mijas, som en dags utflykt. 

Vi tog bussen till Mijas därifrån fick vi till en turist byrå som talade om var vi skulle börja någonstans. Vi gick sedan dit för att sedan vandra upp i bergen och snacka om att det var jobbigt.. Gosh! Vid ett läge var det så jädra varmt och jobbigt att man trodde att man aldrig skulle komma upp. Men när vi sedan hade kommit till det vi tyckte var vår topp satte vi oss ner och åt vår lunch. Vi hade nämligen tagit med ett triangelkök för att koka pasta och pesto. Plasttallrikar och bestick hade vi också köpt och vatten fick vi alla dela med oss av så vi kunde koka pastan. Vet inte om jag kan säga att det var speciellt gott, men jag tycker det var gott för att vara lagad av 9 tjejer i en skog med ett traingelkök, så jag är nöjd! 

När vi hade ätit klart begav vi oss vidare ner mot staden igen där vi avnjöt en liten glass och sedan satte vi oss på bussen efter 4/5 timmars vandring. När vi kom hem blev det en dusch på en gång och sedan en power nap. 





























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela