LÖRDAG - 29 MARS

Publicerad 2014-03-31 19:04:55 i Allmänt,

Dagen började hyfsatt tidigt. Hade i allafall ställt klockan, men låg ju som vanligt kvar i sängen ganska länge innan det plingade till i min telefon och Plaza Mayor stod som förslag på schemat. Klockan 14 begav vi oss iväg med ett missat tåg, men sen var vi iväg, haha! Efter 20 min var vi framme och vi tillbringade dagen med att shoppa, äta glass och prata. Köpte rätt mycket faktiskt och är rätt nöjd över alla mina köp. Vi gick runt ganska länge på Plaza Mayor innan vi började bli lite hungriga och eftersom IKEA ligger snett över tågrälsen så började vi traska dit för att äta en hederlig svensk middag - köttbullar med potatismos, brunsås och lingon sylt! Så gott! Och första gången jag var på Ikea i Spanien också. När klockan började närma sig 20 började vi gå mot tågstationen, efter några hade köpt lite svenskt godis förstås. Vi lekte även lite med vagnarna och det faktum att det såg ut precis som hemma, Elin försökte då leka proffs och hitta alla genvägar och gå förbi allt folk som vi snabbt kom ut ur röran. Hon var ganska duktig faktiskt, haha! Alla var ganska så dödströtta på tåget hem och när vi var framme gick alla åt centrum hållet medans jag gick såklart och andra hållet för att komma hem. Tillbringade sedan kvällen med att kolla lite på OTH, äta middag och sen blev det en ganska så tidigt kväll för mig. 
Detta var när vi saknade Soifa, därför sad-face (vet dock inte varför Elin gör en happy-face, haha!) 
Förlåt för inte så vacker bild men var tvungen att visa att man även kan äta typiskt svenskt i Spanien också.. på Ikea. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela