SPORTLOVET

Publicerad 2014-03-09 11:23:15 i Allmänt,

Jag ska försöka sammanfatta mitt sportlov (efter såhär en vecka...haha!) i bilder och berätta lite om varje dag. 
Dag 1 Lördag - Från Malaga till Arlanda 
Dagen började alltså ganska tidigt för min del. Var tuvngen att packa det sista av mina saker och bege mig till flygplatsen för att möta upp Jessie eftersom vi skulle sällskapa till el aeropuerto. Efter den vanliga rutinen med att checka in väskor, visa biljett, kliva på flyget, osv. Under resans gång uppe i luften gick tiden mest åt till att sova, lyssna på musik, läsa och repetera meningen "kan inte fatat att vi snart är hemma och vi ska också ses ikväll!!" ett nytt utryck blev också att det kändes som en Cordoba resa, eftersom det egentligen kändes som att vi skulle vara i Sverige över dagen och sen åka hem till Spanien igen. Men efter 4 timmar var vi iallafall hemma och jag blev upphämtad av pappa på flygplatsen. Vi hade såklart mycket att prata om och sedan stannade vi en kortis på Donken för att få i oss lite snabb middag innan jag var tvungen att åka hem och göra mig iordning. 
 
När vi kom hem gjorde jag mig iordning snabbt och vi åkte till hem till mamma för att hälsa på henne och Käthe som var på besök i Stockholm. Väldigt mysigt att träffa henne och var även så glad att alla igen. Men mycket tid gick inte åt till att mysa och prata utan det var snabbt iväg för att hämta upp bestie-viggan för att åka vidare till stan för att hämta Fellan och Nikki och sen bege oss till Jessica för lite 18-års fest. Kvällen tillbringades somsagt där och det var super kul, dock blev den också ganska kort eftersom både Vigdis och jag var lite trötta. Så kul att även träffa Viggan första dagen man kom hem. Och även få fira Jessica första dagen man kom hem! 
Dag 2 Söndag - Släkten 
Dag två tillbringades första hemma några timmar innan det var dags att hoppa in i duschen för att sedan åka till moster där båda mina mostrar var. Vilket menas med att Gunilla (min andra moster) hade kommit ner från Östersund för att hälsa på, så då fick jag även träffa henne. Och av surprise så dök även Bella upp från badrummet. Så kul att träffa henne igen och somsagt hade vi mycket att ta igen i form av prat, dock var Bella tvungen att plugga så det blev väl inte lika mycket som vi båda hade hoppats. Vi år även middag och systrarna M planerade sin resa som de ska göra i höst och lite så. Mysig Söndags eftermiddag var det iallafall 
Dag 3 Måndag - Mormor och Shopping
Blev väckt av mamma runt 10 för en härlig och lång svensk frukost. Så gott med ägg, juice, special K och mycket annat. Vi avnjöt alltså en lång frukost och sedan gjorde vi oss iordning för att åka till mormor med moster Gunilla. Så mysigt att hälsa på henne igen och hov var så glad vilket glädje mig också. Vi var hos en i cirkus två timmar och jag fick även ta del av deras sjukgymnastik (...haha!). När vi hade varit hos mormor började jag och mamma bege oss till Ncka Forum för att ha en liten shopping dag. Fick med mig lite saker hem som jag faktiskt var väldigt nöjd med. Kanske lite onödigt skulle vissa tycka.. men.. nej! Vi åkte sedan hem och myste och åt plankstek till middag, min favvorätt! Så gott!! 
Dag 4 Tisdag - Övningsköra
Dagen började väldigt slappt. Kollade på väldigt många one tree hill avsnitt och chillade galten ända till tre, då pappa hämtade upp mig för lite övningskörning. Efter lite byte av bilar, efter sådär en timme, begav vi oss till Hellasgården för att övningsköra på parkeringen där. När mörkret hade gjort sig välkommen kände vi att det var dags att åka hem och jag kände mig ganska nöjd med dagen. Kvällen till ära var det faktiskt jag som gjorde middag, två rätters blev det. Till det kollade vi lite på tv och hade det bara allmänt bra! 
Dag 5 Onsdag - Sarabanana! 
Dagen började som vanligt. Vaknade upp i tomt hus och åt min frukost och kollade på ett avsnitt av one tree hill. Vid 11 började sedan göra mig iordning för att åka och träna med Sara. Vi skulle nämlgen mötas klockan 12 på friskis för att vara lite duktiga. När vi väl var där gjorde vi väl kanske inte så mycket.. haha för att vi hade så mycket i pratform att ta igen. Men det blev trots det lite övningar och lite crosstrainer. Vi begav oss sedan hem till Sara för att plugga. Lättare sagt än gjort kan man väl säga, vi hade andra grejer att göra också.. så som att prata, haha! Nej men lite fick vi faktiskt gjort. Klockan 19 klev alla vuxna innanför dörren och med det menas med Gunilla, Magnus och mamma. Vi skulle nämligen äta middag hos dem. Och kvällen passerade på samma sätt som den alltid gör - den bästa med mycket prat och roligheter. Och även lite dans tillkom den kvällen, haha! 
Dag 6 Torsdag - Musikal 
Den här dagen började exakt lika som dagen innan, men vid 11 tiden den här dagen tog jag istället på mig jogging skorna och gick en PW till Vigdis. Vi hade nämligen bestämt sen långt innan att vi skulle äta scones med philadelphia och sylt och såklart te. Vi pratade såklart mycket och lyssnade på nostalgi musik innan det var dags för mig att pallra mig hem igen efter 4 timmar, dock fick jag åka med pappa på hemvägen. Jag gjorde iordning mig snabbt för att sen skulle jag och pappa bege oss någonstans för att äta middag och sen träffa mamma på vägen. Vi åkte in till stan åt på pizza hut och efter en stund kom även mamma. När vi hade ätit klart och klockan började närma sig 19.30 gick vi till Göta Lejon för att se musikalen Pricilla. Den var så bra och jag som älskar musikalet satt och njöt hela föreställningen. Fick även vara med (med 19 stycken andra) uppe på scenen och dansa lite, haha! Därav snapchaten ovan. 
 
Dag 7 Fredag - Show 
Dagen började som alla andra dagar, haha! Åt frukost, kollade på one tree hill och så. Lite senare på dagen bestämde jag lite spontant för att träffa Annelie och Ruta inne i stan. Jag åkte då in med bussen till TC där jag först träffade Ruta och lite senare Annelie. Vi gick till ett cafe och satt och prata länge tills klockan blev så mycket att jag var tvungen att gå. Jag skule nämligen träffa pappa på Grad Hotell för att mama och pappa hade ytterligare en överraskning till mig. Vi satt där ganska länge innan pappa sa att det var dags att gå. Vi gick då några hundra meter bakom Grand Hotell där en stor skylt var med namnet Wallmans, och då visste jag direkt. Wallmans är nämligen en slags showresturang där servitörerna och servitriserna dansar och sjunger. Det var såååå bra, jag satt och log och njöt hela kvällen och de var så extremt duktiga. När kvällen på Wallmans var slut var det dags att åka hem och packa det sista. Egentligen var det inte så mycket eftersom jag skulle mest lämna kläder hemma. Satt egentligen inte uppe så länge utan gick och lade mig för att sedan gå upp 3 h senare. 
 
Dag 8 Lördag - Frank 
Dagen började som vanligt. Blev sedan hämtad av pappa, eller det var jag som körde, men jag åkte med han, haha! Till mammas jobb där hon slutade klockan 16. Vi skulle efter det bege oss hem till Frank för att se på hans nya lägenhet och såklart hälsa på honom, fick också gosa med Bentley eftersom Frank hade honom just den helgen. Vi satt länge och pratade om allt möjligt innan det var dags för mamma och mig att åka och handla middag. Vi gjorde det lite snabbt och sen begav vi oss hemmåt igen för en sista myskväll, där även pappa var med. Sen var jag ju också såklart tvungen att packa det sista. Trodde jag inte skulle gå och lägga mig men hann sova 3 timmar innan det var dags att gå upp igen. 
Dag 9 Söndag - Hemresa 
Trött som jag var tog jag mig till flygplatsen och sa mina sista hejdå till mina päron. Förvånade mig att det kändes lite som att man hade blivit van. Inte för att det inte var sorgligt att säga hejdå, men jag trodde att jag skulle gråta och massor, men denna gång gjorde jag inte det. Men iallafall så träffade jag Ellen, Madde, Astrid, Nikki och Felicia på flygplatsen och gjorde sällskap med dem till flygplanet eftersom vi satt på olika platser. Resan till Spanien gick som vanligt och vi tog sedan tåget till Fuengirola station för att möta upp Sofia och Lisa som skulle komma. Det blev mycket prat och kramande vid tåg stationen och sen tog jag och Sofia taxi hem för att möta upp familjen. Det blev lite mer kramande och besitos och dagen tillbringades hemma med att packa upp väskoena och ta igen allt prat med min hermana. På eftermiddagen dock gick vi till Baskin för att ta igen allt prat med resten, haha! Mysigt värre måste jag säga, och trots att jag saknar allt där hemma i Suecia så var det skönt att vara tillbaka till värmen och allt. 
 
Det var mitt sportlov i helthet och det är tråkigt att det gick så fort. Men somsagt nu är jag tillbaka och har varit en vecka i Espana och det är lika bra som det alltid har varit.. om kanske inte snäppet bättre, haha! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela