FERIA DE LOS PUEBLOS

Publicerad 2014-05-06 23:50:00 i Allmänt,

Som jag precis skrev på min instgram bild så kan man inte göra annat än att sakna ferian. De senaste fem dagarna har varit så jädrans kul! Ska försöka berätta lite kort vad det är och vad jag har gjort under de här dagarna. 

Feria de los pueblos är alltså en sorts "karnival" av något slag där massor av karuseller, matstånd, spelstånd och mycket annat sätts upp på en stor parkeringsplats här i fuengirola (5 min från vår skola). På parkeringen finns det även två länger med jätta många likadana hus, även kallat Casetor. I de casetorna har ett land runt om i världen anordnat ett "smakprov" från det landet. Med det menas med om du besöker en av casetorna, till exempel Hawaii får du uppleva (nästan) samma sak som hur det faktiskt skulle vara på Hawaii. De olika länderna är väl mer eller mindre bra, och vissa har satsat mer än andra. Men man hittar länderna man tycker är roliga och sedan går man runt och kollar. 

Men under dessa tre dagar har jag besökt otroligt många länder. Och vad ferian mest har gått ut på, för mig, var att dansa. Jag tror verkligen inte jag har dansat så mycket som jag har gjort under dessa fem dagar. Kan ju också bero på att vi hade, uner tre kvällar, dansuppvisning med salsagruppen som var såå kul! (Jag ska försöka ladda upp en video så ni får se). Vi har även ätit massor av gott, jag har dessutom hittat en sak som är lika onyttig som alltid men också lika gott, vid namn Bunelos - så gott! Jag har umgåtts massor med mina otroligt bra vänner och jag har haft så extremt roligt! Under dessa dagar har jag verkligen glömt bort ordet problem och allt som har med det att göra och bara haft det så jäkla bra! Och det tackar jag alla härliga människor här för, ferian och såklart att få möjligheten att dansa. 

Eftersom bilder säger mer en tusen ord så ska jag försöka ladda upp så mpnga bilder jag kan. Dock har vi tagit en mängd med bilder, så ladda upp alla hade nog tagit en vecka eller något liknande. Men här kommer iallafall några. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela