SÖNDAG - 4 MAJ

Publicerad 2014-05-07 10:34:27 i Allmänt,

(Hade inte så mycket bilder från dagen så det fick bli en fin strand bild på tre härliga personer) 

Påsklunch, strandhäng och feria - bästa kombinationen! 

Dagen började alltså med att vi vaknade upp, faktiskt hyfsatt tidigt, vaknade väl runt 10.15. Dock fick jag ligga och vänta på Sofia som aldrig vaknade. Men tillslut klockan 12.30 vaknade lilla hermanan och vi gick ner och åt frukost. Klockan 15 skulle vi nämligen befinna oss hemma hos los abuelos för en påsklunch. Det var super mysigt! Vi fick paella, ost, salami och mycket mer. Dock blev man, som man egentligen alltid blir här i Spanien, propp mätt..! 

Efter lunchen gick jag, Sofia och Linn till stranden för att möta upp lite folk som hade legat där hela dagen. Hur mysigt som helst. Vi spelade spel, lärde spanjorerna svenska, några badade, vi blev nästan iputtade med kläderna på (inte lika roligt), och hade det bara allmänt bra som vanligt! 

När vi sedan hade följt Madde hem med lite deeptalk på vägen, gick jag och Sofia ensamma till Ferian för att göra en sista runda. Vi åkte då två karuseller (som btw var så extremt läskiga!! Stod/ satt och höll i mig det hårdaste jag kunde hela tiden. Och det värsta var att den aldrig tog slut..). Men när vi iallafall var klara med det gick runt lite bland casetorna, Sofia åt lite Grekiskt och jag köpte såklart Bunelos. Efter en lång dag gick vi sedan hem för lite plugg. Extremt bra dag med andra ord! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Bor på Costa Del Sol - Solkusten i Fuengirola, Spanien som gäststudent i ett år. Skriver här för att ni där hemma ska få se vad jag gör här nere. Mest bara på kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela